Rakt Sprengerbett med port , någon som provat? *snabba svar*

Elegant machinery

Trådstartare
Har ridit min häst på tredelat och mullenmouth tidigare och stötte på det här bettet i butiken. Någon som har ridit på det, hur upplevdes det och hur skarpt är det?

Min häst är känslig och vill inte riktigt ta stöd i bettet, han har låga kindtänder i underkäken vilket gör att smala bett lätt lägger sig ovanpå tänderna och orsakar smärta. Behöver alltså ett lite tjockare bett, gärna oledat och därför funderad ejag på det

43_1_b.JPG

Sv: Rakt Sprengerbett med port , någon som provat? *snabba svar*

Har du köpt ny häst??

Har inte testat det, men tungfrihet ska visst inte vara så bra som det låter... Prova ett rakt syntetbett istället, Nova-betten verkar jättebra tycker jag.

Hon har ju fått tillbaka Popeye ... :)

Ja fick PM nu, hade inte fått med mig det!

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
952
Senast: Fiorano
·
Utrustning Har ni några tips till bett till känslig häst? Min häst har ett sprengerbett, dynamic med d-ringar, vilket fungerar bra men upplever att...
Svar
7
· Visningar
2 349
Senast: user19728
·
Utrustning Jag rider min häst med micklemträns och ett smalt tredelat bett för det mesta. Det är den utrustning jag har kommit fram till att passar...
Svar
7
· Visningar
1 487
Senast: palle
·
Utrustning Min häst trivs bäst på rakt, mjukt svängt bett. Hon är riden tidigare med ett för stort tredelat bett (innan min ägo) så hon hade...
Svar
8
· Visningar
1 864
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Valp 2025