Rambo micklem competition bridle

fragancia

Trådstartare
Hejsan, jag är intresserad av att köpa ett Rambo Micklem Competition Bridle träns och undrar dels om man kan byta pannband, om de även sitter bra om man vill ha ett droppformat pannband till och även hur dom är i storlekarna. Min storhäst är väldigt varierande från träns till träns vilken storlek hon har (men de kanske dom flesta är hehe) men full brukar hon ha för det mesta, men ibland kan hon behöva x-full. dom flesta har sagt till mig att jag isf ska köpa detta träns i x-full, vad tycker ni? Får man tävla i detta träns?
tacksam för svar! :)
 
Sv: Rambo micklem competition bridle

Ja du kan byta pannband, ja du kan tävla.

Det finns en jättelång tråd om
Micklem och tillpassning :)
 
Sv: Rambo micklem competition bridle

Droppformade pannband funkar bäst enligt mig. De andra har en tendens att stå rakt ut från min hästs panna.

Du ska absolut ha XFull även i detta då de är små i storlekarna. Ja, du får tävla på dessa träns. :-)
 
Sv: Rambo micklem competition bridle

Ja man kan byta men man ska välja en modell som har små öglor då Micklem-tränsen är ganska smala där pannbandet sitter. Annars kan man få modifiera lite så öglorna blir mindre, det går ju också om man är lite händig.
 
Sv: Rambo micklem competition bridle

När jag skulle köpa mitt blev jag upplyst om att man får tävla i ett Competiton men inte med ett Multibride (tränset med olika funktioner som tex en ring på nosgrimman)
Mvh Mussea
 
Sv: Rambo micklem competition bridle

På bilden i TR är ringen på nosengrimman med, så man får tävla på Multibridle också :)
 

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 883
Senast: sorbifolia
·
Hundavel & Ras Det finns ju så otroligt många hundraser. Hur valde ni vilken ras ni skulle skaffa? Hur gick tankarna? Fördelar/nackdelar? Stämde...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 396
Senast: Tiger tok
·
Utrustning Jag funderar på ett Rambo Micklem träns, men priset är ju rätt högt (jämfört med Hööks-tränsen jag har idag), så jag vill inte köpa...
2
Svar
25
· Visningar
10 957
Senast: Marvin
·
Utrustning Jag har funderat på att köpa ett rambo micklem när ekonomin tillåter. Det jag funderar är dock storlekarna, har läst mig till att de är...
2
Svar
33
· Visningar
5 267

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp