• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare moonlightgarden
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 283
M

moonlightgarden

Vad tycker ni om Randols bomfria sadel?
Hur mycket kostar den ny om man säger med vojlock å padar till, stigläder å stigbyglar?
Har hittat en begagnad å fuidnerar på om det är värt å köpa den eftersom att den är tillräckligt kort för min ponny.

Sv: Randols!

Jag tycker att den är helt ok, jag hjälpte en vän att köpa en i tyskland för ca 3000 med alla tillbehör o frakt (NY).
Det var en lammullspad som följde med, med fickor för att lägga ilägg i, dessa följde dock inte med. Gjorde egna av liggunderlag som funkar finfint. Har en barefoot själv o tycker att den känns djupare att sitta i, men Randols sadeln är något mjukare i sätet, den är nog mer stoppad o känns därför lite plattare. Kan även bero på att jag har en TN Pad, att det materialet formar sig mer efter mig.

Oj då, billigt :D

Jag har ju sett en smått begagnad nu med alla tillbehör då inklusive sådan där special vojlock och paddar till den. Men det låter ju nästan som att det blir billigare å beställa från tyskland eller iaf ungefär likvärdigt.

har en randols nu som jag använder varje dag, och jag tycker mycket om den. Bara padden brukar ligga på ca.1000-lappen om det är en riktig med inlägg. Jag köpte min för ett tag sen och då bet. jag 4500:- men fick köpa till pad, gjord behövde jag med, fast hade en gammal hemma jag kunnde ha så länge.

Jag har också en Randols, som jag trivs jättebra med.
Köpte den från Glada Hästen i Västerås,4500:- utan pad

Remont

zolitzas säljer randols bomlösa för 3500 utan padd. Man får mail dem om det, står inte på hemsidan

randols är helt okej tycker jag, har min som andra sadel och använder den mest till att rida ut i. Är superskön till skogsturer tycker jag. Köpte min begagnad för ett år sedan komplett. Betalade då 5000:- Tror att bara padden var värd över 1000:- och gjorden 500:- Tyckte det var ett bra pris.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: Ajda
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
455
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Brodd och skydd?
  • Stora shoppingtråden III