F
fio.
Jag kom i mål , jag överlevde vilket jag knappast hade trott när vi gick terrängbanan, Alla tittade på varandra med skräck i blickarna Usch och fy vilken hemsk bana
Helt maxad och teknisk samtidigt, inga alternativ så långt ögat nådde, 31 hinder och 38 språng som nästan enbart bestod av hinderkomplex och kombinationer efter varandra(denna banan var byggd med tanke som en förberedelse för Luhmulens 4 -stjärniga tävling) 35 grader varmt och nästan illamående av skräck blandat med värmeslag begav jag mig ut på Fas A 2.5km trav, vi red förbi terränghindren och jag var fortfarande helt övertygad om att jag förmodligen inte tänkte starta överhuvudtaget. Detta kändes alldeles för svårt för oss och enligt dom andra svenska ryttarna var jag likblek i ansiktet trots att jag hade bränt ansiktet i solen.
En förbispringning på inhoppet i coffin som låg efter en sväng och där jag mesred in var det enda "hinderfel" jag fick
Jag red dock fel och galopperade ut på distansen efter det första vattnet och fick vända tillbaka en bra bit (det var resultatet av värmeslaget) sedan var jag så glad innan sista hindret att jag hade klarat mig så bra så att jag slutade rida , Hille trampade om och jag kom i obalans och hängde på halsen men kunde inte hänga kvar och ramlade av 10 meter före mållinjen
Jag tappade honom och han galopperade runt och runt hoppbanan (där sista hindret låg) ett par varv innan någon fångade in honom och jag kunde hoppa upp och trava dom sista metrarna i mål.
Tack och lov för en häst som verkligen tar tag i alla hinder själv och i stort sett enbart nuförtiden endast behöver lite styrning åt rätt håll. En stor
åt min häst.
Sara var felfri med något tidsfel och hade en kanonrunda efter hinder nr 8, innan tyckte hon att hon satt och backade lite och tappade lite tid där
Johan utgick med Tom efter 2 stopp ganska tidigt på banan.
Dressyren gick inte så bra denna gången för mig , jag hade missar i stort sett hela galopprogrammet med orena byten och omslag i den förvända och lite studsigt här och där och fick 52.5 straff.
Sara hade 50 straff efter en ritt med någon miss men en spänd och lite kort i halsen Robban (Saras egna ord)
Johan gjorde sin bästa uppvisning någonsin med Tom och fick 54,4.
Veterinärbesiktningen på söndagsmorgonen gick klockrent för både Hille och Robban.
Hoppningen sista dagen gick bra för mig, trots 4 pet hoppade han jättefint men var ganska trött och rev med bakbenen vilket han nästan aldrig gör då han öppnar upp jättefint men han orkade inte hoppa klart, han hade slått i det ena bakknäet i första vattnet och var lite trög i avstampen samt hade ett litet hål i magen av ena brodden framför magplattan och var helt svullen ut emellan frambenen, som tur var gick det bra att hoppa med en smal gjord vilket jag och veterinären provade ut.
Sara rev ett hinder och kom femma
yippie.
Elin Götesson vann den * klassen, Anna Nilsson var tvåa i samma klass och Johan och Rabarber kom på 3 plats, Sara och Carat kom 12 i samma klass.
Nu skall jag hämta mig från en smärre chockupplevelse och njuta av att det inte kan bli så mkt svårare på *** nivå och rida tvåstjärnigt på NM i Valla
En förbispringning på inhoppet i coffin som låg efter en sväng och där jag mesred in var det enda "hinderfel" jag fick

Tack och lov för en häst som verkligen tar tag i alla hinder själv och i stort sett enbart nuförtiden endast behöver lite styrning åt rätt håll. En stor

Sara var felfri med något tidsfel och hade en kanonrunda efter hinder nr 8, innan tyckte hon att hon satt och backade lite och tappade lite tid där
Johan utgick med Tom efter 2 stopp ganska tidigt på banan.
Dressyren gick inte så bra denna gången för mig , jag hade missar i stort sett hela galopprogrammet med orena byten och omslag i den förvända och lite studsigt här och där och fick 52.5 straff.
Sara hade 50 straff efter en ritt med någon miss men en spänd och lite kort i halsen Robban (Saras egna ord)
Johan gjorde sin bästa uppvisning någonsin med Tom och fick 54,4.
Veterinärbesiktningen på söndagsmorgonen gick klockrent för både Hille och Robban.
Hoppningen sista dagen gick bra för mig, trots 4 pet hoppade han jättefint men var ganska trött och rev med bakbenen vilket han nästan aldrig gör då han öppnar upp jättefint men han orkade inte hoppa klart, han hade slått i det ena bakknäet i första vattnet och var lite trög i avstampen samt hade ett litet hål i magen av ena brodden framför magplattan och var helt svullen ut emellan frambenen, som tur var gick det bra att hoppa med en smal gjord vilket jag och veterinären provade ut.
Sara rev ett hinder och kom femma

Elin Götesson vann den * klassen, Anna Nilsson var tvåa i samma klass och Johan och Rabarber kom på 3 plats, Sara och Carat kom 12 i samma klass.
Nu skall jag hämta mig från en smärre chockupplevelse och njuta av att det inte kan bli så mkt svårare på *** nivå och rida tvåstjärnigt på NM i Valla
Senast ändrad av en moderator: