Bukefalos 28 år!

Rapporter och avsky.

Sv: Rapporter och avsky.

Ni har ingen portal online där sånt finns? Annars kanske du kan fråga nån kursare?
 
Sv: Rapporter och avsky.

Vi har en lärportal men det står tyvärr inte där. Får maila en kursare och hoppas att hon svarar i morgon, hon har inte börjat på sin rapport ännu så hon är nog lite hysterisk som jag! Men jag kan skylla mig själv som skjuter upp allt! :p
 
Sv: Rapporter och avsky.

Jag brukar tänka (tvinga mig till...) en mening i taget, blir ett stycke, blir till slut en text. Och då har jag något att utgå från. Hellre en dålig text att redigera än ingen text alls.

Så kom igen nu, skriv en mening åt gången så är du snart klar :bump: :bump: Du kan, du vill och det är lätt :banana:
 
Sv: Rapporter och avsky.

Jag brukar tänka (tvinga mig till...) en mening i taget, blir ett stycke, blir till slut en text. Och då har jag något att utgå från. Hellre en dålig text att redigera än ingen text alls.

Så kom igen nu, skriv en mening åt gången så är du snart klar :bump: :bump: Du kan, du vill och det är lätt :banana:

Tack jag ska tänka så! :)

Jag brukar också hellre lämna in något dåligt än inget alls! Det blir ju rättat och man får bara komplettera, inte så farligt. Förra terminens två egna rapporter glömde jag sammanfattningarna på. Det var INTE godkänt, bara att skriva den och skicka in på nytt :o:o
 
Sv: Rapporter och avsky.

Oj, missade att den skulle vara inne redan imorgon (eh, idag). Och nej, eh, alltså... jag har nog inte tid att skriva den åt dig ;)

Men.... webpasis O_o ?? Har jag missat nåt väsentligt, för detta säger mig ingenting! Och antar att Melior är ett journalsystem, har inte använt det heller. Känner mig mycket hjälpsam här :p

Veckan har varit skit för att jag varit ensam ordinarie sekreterare medan vi egentligen ska vara 4, pga sjukdom, semester osv... blir galen :banghead:
Har som tur var haft en ny tjej med mig också, som jag mitt i röran har försökt lära upp men hon har varit jätteduktigt! Planering? Vikarier? Vad är det för nåt?? :wtf:
 
Sv: Rapporter och avsky.

Oj, missade att den skulle vara inne redan imorgon (eh, idag). Och nej, eh, alltså... jag har nog inte tid att skriva den åt dig ;)

Men.... webpasis O_o ?? Har jag missat nåt väsentligt, för detta säger mig ingenting! Och antar att Melior är ett journalsystem, har inte använt det heller. Känner mig mycket hjälpsam här :p

Veckan har varit skit för att jag varit ensam ordinarie sekreterare medan vi egentligen ska vara 4, pga sjukdom, semester osv... blir galen :banghead:
Har som tur var haft en ny tjej med mig också, som jag mitt i röran har försökt lära upp men hon har varit jätteduktigt! Planering? Vikarier? Vad är det för nåt?? :wtf:

Men åh! :nailbiting:

Melior är det journalsystem som används på sjukhusen i region skåne... oj Region Skåne, måste jag skriva, och det används tydligen på de flesta sjukhus i Sverige. Vilket använder ni?
Ish Mucho like Melior!

Webbpasis eller webbPASiS är det program vi besöksregistrerar folk i, skriver in koder, bevakar remisser, bokar in patienter, bevakar för återbesök osv :) Vad har ni för intressant program? Det finns ju PASiS, men Region Skåne har gått över till webben. Dock funkar det inte klockrent så det parallellkörs vid behov.

Din vecka vill inte jag uppleva men det är ju nästan givet att jag lär få göra det varje sommar! Hemska tanke! Din stackare, hoppas denna veckan blir bättre!
Min handledare hade också en sådan vecka sista veckan jag var där, hon var på väg in i väggen så jag fick en ersättare den veckan. Gick bra det också men det var stressande att ha min riktiga handledare i rummet för hela hennes känsloregister lös igenom och sådant är jag hemskt känslig för och blir nervös av. Så när hon lugnade ner sig och gick in i ett annat rum så andades nog inte bara jag ut :o

Det är nog inte så roligt på somrarna, vet att i Skåne saknas ändå massor sekreterare under semestrarna.... så jag hade kunnat få ett sommarjobb i år om jag velat.

När går du på semester??
 
Sv: Rapporter och avsky.

Jag längtar så.

Jag är i alla fall på resultatet nu, men jösses jag vet ju inte vad jag ska skriva, och så är det slutsatsen också, vad ska jag skriva där liksom.........................................
 
Sv: Rapporter och avsky.

Färdig och inlämnad. Rapporten alltså!

Fy tusan vad skönt det är! Äntligen! Men min hjärna är totalt utmattad nu och jag har inte ätit på 13 timmar så det måste jag göra nu och sedan sova! Hoppas jag sover gott!
 
Sv: Rapporter och avsky.

Tack så mycket! :)

Det blir något så onyttigt som rostmacka med kaviar och till det lite björnbär med fil! :)

Godnatt och sov gott du också!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp