Ras på kanin?

Enyrocke

Trådstartare
Jag har precis skaffat en kanin som är 6/7 månader gammal, de jag undrar är hur man kan se vilken ras kaninen är, den har brun päls och vit päls på magen han har också extra mycket hår nära öronen, är det nån som vet?:)
 
Man kan inte veta 100% om man inte har stamtavla och jättemånga vanliga tamkaniner är korsningar mellan de vanligaste sällskapsraserna som dvärgvädur, hermelin och lejonhuvad. Förmodligen är din kanin en blandning om den inte är från en seriös uppfödare och isåfall har den antagligen lejonhuvad i sig eftersom du säger att den har längre hår bakom öronen.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
726
Senast: Blyger
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 802
Senast: Barbabelle
·
Hundavel & Ras Nu är det nära att XLBullies förbjuds i UK, efter flera ihjälbitna människor. Norge har ju ett införselförbud etc av vissa raser och...
2
Svar
33
· Visningar
3 816
Senast: Ajda
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 768
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp