Ras som är lik Dvschnauzer?

Sv: Ras som är lik Dvschnauzer?

Håller med Moster Mia, är ju bara ett ordstäv som man kanske inte ska ta så allvarligt. Det är ju inte menat att avra nedlåtande mot terriers. För övrigt gillar jag de små "ettriga" sakerna, det finns en viss charm med terriers.

Sv: Ras som är lik Dvschnauzer?

Det är inte nedlåtande tycker jag, utan en komplimang!
Det är ju en terriers psyke som gör den annorlunda från många andra raser, och den SKA vara så också.

Mina Amstaffar är lika envetna, på, envisa och hårda som en terrier ska vara, och det ser jag som positivt. Att man sen får jobba med dom 100 ggr hårdare ibland kommer ju liksom på köpet, med all deras envishet och starka vilja.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 372
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 865
Senast: inverterad
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 682
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 466
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar