Ras som blir väldigt gammal?

Sv: Ras som blir väldigt gammal?

Jag vet DSG som blivit 16 resp. 19 år så det får man nog räkna till gamla. Vet dock inte vilket skick dessa hundar varit i vid den åldern. Vet dessutom flera gamla Jack Russel Terriers.

Sv: Ras som blir väldigt gammal?

Min pappas förra jämte blev 17 el. 18 tror jag. Han var lite "skruttig" de sista åren, fettknölar på kroppen, dåliga tänder osv, men pigg och glad som en valp. Rymde hemifrån ibland och var ute och sprang i flera dagar, var med på älgjakten till bara något år innan han dog.

Jag vet inte om det är typiskt för rasen dock, jag känner massvis med folk som har jämtar men de tas ofta bort tidigare än hälsan kräver så det är svårt att säga.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 775
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hej, jag är intresserad av vinthundar. Tycker den avslappnade energin med en lite studsig prommenadstil maskerar den otroligt explosiva... 2
Svar
26
· Visningar
2 213
Senast: hastflicka
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 562
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 238
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår