• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare isan_love
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 2 270
I

isan_love

någon som sett filmerna "vi fem", handlar om fyra barn, george (georgina), anne, julian och dick, och deras hund (timmy?) Jag undrar om någon vet vad hunden är för ras? minns filmerna sen jag var liten och jag kan verkligen inte komma fram till vad det är för ras...

Sv: ras?

"Hunden heter Tim (Georges hund). På omslagen på de böcker som trycktes i Sverige under 1970-talet avbildas han som en golden retriever, vilket har gjort att flera svenska läsare har föreställt sig Tim som sådan. I de engelska originalupplagorna liksom i några filmer är dock Tim en betydligt mindre hund av helt annan hundras och snarast av blandras."

Saxat från Wiki..

enid-blyton-gillian-and-tv-famous-five.jpg

Ser ut som en blandras av något slag.. Någon som vill gissa?

okej jag hade hoppats på att han var renrasig :p

Det finns dock renraser som ser ut sådär. Men att bara se en hund i en film och tänka en "sån ska jag ha" är ju ganska farligt, hundar i filmer är ju vansinnigt tränade att bli så underbara som de framställs. Man ska ju skaffa hund efter vad som passar ens egen livsstil. Det är ganska mycket "se men inte röra" inom hundvärlden.

Liknande trådar

R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 582
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 526
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 907
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 619
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka