Bukefalos 28 år!

Rasat ridhus byggs inte upp

Sv: Rasat ridhus byggs inte upp

Förmodar att om det rört sig om en simhall, hockeyhall eller en fotbollsarena så hade beskedet från komunledningen varit rätt klar. Byggnaden kommer att byggas upp igen...

Men nu rör det sig om ett ridhus. Hur dyrt kan det vara att byga upp ett ridhus? Har för mig att det är underlaget som utgör det dyraste i ett ridhusbygge. Och underlagt tordes väl klarat sig relaivt bra?

Det betyder väl att det mer handlar om en ny stomme som håller för snö med väggar och tak, armaturer för belysning och ev. sprinkler för underlaget?

/Bowman
 
Sv: Rasat ridhus byggs inte upp

De pratar om fem miljoner för ett nytt ridhus... Visst kan det kosta fem miljoner, men jag misstänker att man kan komma undan betydligt billigare om man bara lägger manken till:cool: Jag tror inte heller att det skulle vara några frågetecken om det hade handlat om en ishall eller något annat som berörde någon typisk pojksport. Jag kan inte förstå varför det anses så ointressant att satsa på andra ungdomssporter än just dessa. vi har samma bekymmer i min kommun. Två stora ishallar, konstgräs för åtskilliga miljoner på flera fina fotbollsplaner, men när det är dags för renovering av ridskolans byggnader, ja då är kommunens kassa plötsligt väldigt tom...:crazy:
 
Sv: Rasat ridhus byggs inte upp

5 mille för ett ridhus.... jösses va 17 ska dom bygga för lyx...

en vän till mig byggde för runt millen åde va med underlag..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Planen är att kommunen ska köpa in det gamla ridhuset på Österås som också rustas upp och sedan ska det byggas ett nytt i närheten.
Svar
0
· Visningar
364
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ridsportens lokalproblem på Österåsområdet i Hässleholm kan vara nära en lösning. En ny utredning, som redan ska vara politiskt...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 430
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 099
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp