Raser i fälttävlan?

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Juno
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 3 017
J

Juno

Hejsan!
Är en stolt ägare till en appaloosa/sv. halvblods korsning på 3 år.
http://www.fotogalleriet.se/alb_showpic_id324254.html

Tänkte höra om någon vet någon appaloosa korsning som tävlat fälttävlan? ;)
Funderar på att prova på det med honom när han är äldre, verkar skit skoj!
Tror att även han skulle gilla det, är inte rädd av sig och kör gärnet.:D

Sv: Raser i fälttävlan?

Finns en häst som tävlar tvåstjärnigt som troligtvis är appalosa eller knappstruper. Ingen som vet riktigt.Väldigt prickig i alla fall:love:

Aaa vad fräckt! :d
Ja man kanske skulle satsa på fälttävlan sen då!
:D
Ja visst är han en liten sötis, hehe, ett riktigt orginal.

Denna häst startade ** på Udden under SM helgen nu i september. Men vad det är för ras kan jag tyvärr ej säga.

PICT0007.jpg

det var ju han jag menade:banana: , ingen som vet rasen men troligen knapstruper eller appaloosa

Den var med i Öveds också i den tvåstjärninga. Men den imponerade inte direkt, var faktiskt rätt ful :o och rev mkt i banhoppningen och kom bland de sista men jag tror den gick ganska bra i terrängen.

Men din häst var ju jättesöt ju! Klart du ska rida fälttävlan, debutant kan ju alla hästar gå, så får du se hur det går sen :)

Ja det vore verkligen sk*t roligt! Har fått blodad tand nu när pojkvännens brors hästar har varit ute och tävlat, kanske känner igen namnet (shadow) sv. hbl fux..aja..
Har haft jätte roligt på tävlingarna och verkligen blivit "biten" av fälttävlan! :D
Japps debutera ska vi göra och se om det är nåt för oss, hehe bara hem och träna nu.

Det är väl Raptown Spot *typ* den heter? Tycker den är rätt fräck att se på.. :smirk:

Ja nåt sånt heter den. Men läste lite på hennes hemsida förut, och den verkade itne så bra i varken dressyren eller hoppningen men bra i terrängen (om jag inte minns fel). Har sett den på annons för ett tag sedan också ;)

Har i USA ar det vanligt att se Appy's ute och tavla pa de lagre nivaerna. I och med att din lill-kille har halvblod i sig kan han nog gora ratt bra ifran sig.
Lycka till!

prins_rollo skrev:
Finns en häst som tävlar tvåstjärnigt som troligtvis är appalosa eller knappstruper. Ingen som vet riktigt.Väldigt prickig i alla fall:love:

Astrids häst, men den är väl från Irland.

Iallafall var ju Mark Todds Broadcast News appalosa /fullblodskorsning. Den gick ett antal Badminton, VM mm

Nej Irland är han nog inte ifrån. Kommer från en hästhandlare ,som importerar hästar från typ öst europa och Danmark. Så jag skulle nog gissa att det finns en hel del knapstrupper i honom.

Vem är det som rider den? Tycker mig känna igen ryttaren (och hoppas sannerligen att jag har fel på synen).

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 818
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 982
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 436
Senast: Edla
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit... 2
Svar
34
· Visningar
3 371
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka