rasförslag

vicsan

Trådstartare
Vi har haft en golden retriever som vi fick ta bort för ett tag sedan. Vi skulle vilja skaffa en ny hund i ungefär den storleken som en golden har. Jag skulle gärna vilja ha en golden igen då jag tycker dom är helt underbara på alla sätt och vis. Det som gör att jag inte vill köpa en igen är alla håren överallt. Finns det någon ras som påminner om golden, men som inte fäller lika mycket. Vi bor på en lite gård i skogen där hunden kommer att få springa lös. Till familjen hör även barn där den yngsta är 5 år. Tacksam för tips.

Sv: rasförslag

Vi har haft en golden retriever som vi fick ta bort för ett tag sedan. Vi skulle vilja skaffa en ny hund i ungefär den storleken som en golden har. Jag skulle gärna vilja ha en golden igen då jag tycker dom är helt underbara på alla sätt och vis. Det som gör att jag inte vill köpa en igen är alla håren överallt. Finns det någon ras som påminner om golden, men som inte fäller lika mycket. Vi bor på en lite gård i skogen där hunden kommer att få springa lös. Till familjen hör även barn där den yngsta är 5 år. Tacksam för tips.

Tollare?!! Eller kanske border collie? Det beror ju på vad du vill göra med hunden också, och hur mycket tid du kan lägga ner osv...
:)

Sv: rasförslag

Jag skulle kolla på curlyn, trevlig och relativt social familjehund som påminner mycket om Golden men som är något lugnare och fäller betydligt mindre om alls något beroende på hur man sköter deras päls :)

Beroende på vad ni gör med hunden och vad ni är intresserade av att aktivera den med skulle jag nog även kolla lite på pudel, lagotto eller portugisisk vattenhund. Trevliga raser men som skiljer sig mer från en Golden än vad curlyn gör, men som ändå kanske kan vara intressanta för er :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 667
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 598
Senast: Sel
·
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 780
Senast: Sezziyanen
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 691
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka