Sv: Rasism I HÄstvÄrlden?
Inte prisvärt?
Jag letar medryttarhäst, men inte mer än 1-2 dagar i veckan, så utbudet är litet. Jag är inte särskilt lockad av de varmblod som bjuds ut.
500 kr/månad för en 4-åring, unghästvana krävs.
Jag kan kanske tänka mig en ung häst, men ung + varmblod + betala + att jag får intrycket att ägaren inte kan kompensera min ganska begränsade unghästvana utan själv behöver stöd = nej tack
500 kr/månad för grundriden, stel och komplicerad, travare.
Jag är möjligen rutinerad men absolut inte längre seriöst satsande dressyrrytttarinna, så jag uppfyller inte kraven i annonsen. OM jag satsade skulle jag knappast välja att betala för att få utbilda denna häst.
Jag har funderat på att svara på en snäll och trafiksäker 7-åring, men 500 + reskostnader hemifrån käns lite mycket. Flera annonser (inte bara vbl) från samma stad faller bort på att de inte skriver VAR hästen står uppstallad. De jag kollat hittills har alla stått på fel sida stan, så numera krävs det någor extra för att jag ska bry mig om att kolla...
Ägaren till 10-åringen verkar ha behov av hjälp på oregelbundna tider, jag reser en hel del, okänt stall i samma stad igen...
5-åring, 800 samma stad...
2 st med stall utsatt, fel sida av stan...
Äntligen en på rätt sida om stan, men bara 154 cm och 5 år, 3 dar/vecka ägaren gravid. Accepterar ägaren min längd/vikt och skulle det fungera med min begränsade tid? Har ridit en häst i stallet tidigare och gillade blandningen av ryttare med helt olika inriktning, men ridterrängen är inte mycket att hurra för, och jag vill ju kunna rida ut även när det är mörkt.
Dessutom ett sto, det har jag ridit förut utan att fundera så mycket på det, men jag har nog inte riktigt återvunnit självförtroendet efter arabstoet som inte alls hade samma uppfattning som jag om vad som är normala krav på uppförande och vad som är övergrepp. Det ligger inte för mig att fråga om jag får stå oknuffad i boxen, det kräver jag... Att jag dessutom lyckades klantade till kontakten med ägaren gör inte historien lättare att smälta, så även om det är väldigt ologiskt är det lite extra jobbigt att svara när det gäller ston
Efter att ha läst detta fruktansvärda ratande av alla erbjudna hästar blir väl ingen förvånad om jag berättar att det var över ett år sedan jag senast var medryttare?