Rasmus har ätit på en fästing!

jerseyko

Trådstartare
:eek: Han kom och var helt blodig runt munnen och på händerna, och spottade ut en fästing :eek:

Vart ringer man, giftcentralen? Försöker få tag på BVC nu...

Sv: Rasmus har ätit på en fästing!

:eek: Han kom och var helt blodig runt munnen och på händerna, och spottade ut en fästing :eek:

Vart ringer man, giftcentralen? Försöker få tag på BVC nu...

Giftcentralen är nog ingen idé, men det du bör kolla upp är ju hjärnhinneinflammation om han visar symptom längre fram. Var ett barn som fick det för några år sedan efter att ha ätit en fästing.

Urs då, min syster fick hjärnhinneinflammation när hon var liten efter en fästing.

Tror du kan vara helt lugn faktiskt, men om du ändå vill prata med någon så varför inte sjukvårdsupplysningen?

Tror inte det är någon större fara. Håll ögonen på honom en tid framöver bara.

Ett litet tips. Byt meny:idea::rofl:

Våran lilla tjej har nog tuggat i sig minst tre stycken...

Så jävla äckligt:crazy::eek:.

Hon mår hur bra som helst iaf som tur är.

ÄCKLIGT!!!:eek:

Håller med tidigare som skrev sjukvårdsupplysningen!!

:eek: yeak va vidrigt..... han lär få bli påmind om sina matvanor som vuxen va :rofl:

(som med min sambo som käkade kattmat :rofl: )

Ingen fara men ska ju ha koll på honom om han skulle bli hängig osv.
Senare på kvällen fick han tag på en till men den hann jag ta innan han stoppade den i munnen!

Kattmat brukar han oxå äta om katerna skvätt ner det ;)

Ingen fara men ska ju ha koll på honom om han skulle bli hängig osv.
Senare på kvällen fick han tag på en till men den hann jag ta innan han stoppade den i munnen!

Kattmat brukar han oxå äta om katerna skvätt ner det ;)

Undrar om våra barn kommer att mötas senare i livet och bli kära? Våran tjej gillar nämligen också kattmat...:crazy:

Haha!söta Rasmus har ingen självbevarelsedrift, nåja, så småningom lär han sig nog;)

kattmat det äter Elivia flera gånger om dagen.

Har ju en så väldresserad katt som vägrar äta om jag ställer upp hennes mat på ett bord eller en bänk för där får hon ju inte vara;). Alltså äter hon bara när skålen står på golvet och då passar Elivia på att ta sig ett par smakbitar med för att sedan hälla ut resten på golvet. Städar kattmat hela tiden känns det som...

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
636
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 075
Senast: Amha
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 118
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka