R
roslagen
Sv: Råttor & möss, vad göra??

du heter inte baryard i efternamn? ursäkta Johnson-Baryard
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
du heter inte baryard i efternamn? ursäkta Johnson-Baryard
Magnum skrev:snigelfarmor skrev:som katter?? knappast.
QUOTE]
Jag kan intyga att det FINNS råtter stora som katter! Det var många år sen nu som jag såg dom, men jag skämtar inte! Katten var livrädd och råttgift bet inte på dom. Ist blev de tvugna att skjuta (!) dom, för nåt annat sätt fanns inte att få bukt med råttorna!
De bodde i ett stort gammalt stall, i vilket det bedrevs ridskola..då vill man inte ha så stora råttor där. Numera bor det bara små möss där, och de gör inte så mycket förnär.
Svarar mej självEn händelse jag minns ang de stora råtterna var när katten o råttan kom från varsitt håll bakom en hink, när de sen fick syn på varann var det katten som drog iväg o va livrädd...vilken normalstor råtta skrämmer en katt så den blir RÄDD?
nån frågade "vet ni hur stora katter är??" Om man tar en liten katts(kanske en honkatt de brukar ju va lite mindre) kropp, alltså utan ben, så har du en sån råttstorlek jag menar. Alltså ingen jättekatt är det ju..(..jag menar iaf) men själva grejen..
Det krävs att en katt äter ett 50-tal "gift-preparerade" möss på ett dygn för att den ska ta någon skada.snigelfarmor skrev:katter kan dö av att äta en råtta med gift i...och även en massa andra djur kan du döda om du använder gift. rävar tex.
Jag skrev ett 50-tal MÖSS inte råttor. Du vill ju att alla ska lära sig att göra skillnad på råttor och möss, du kan ju börja själv.snigelfarmor skrev:ett 50 tal? vet en hund som dog av att äta en råtta. en rottweiler faktiskt.
Centaur skrev:Men skaffa en katt då??? Jag har två katter i stallet, och efter att jag fick dom har jag inte sett en ända liten gnagare, förutom döda som jag får som "present".
Tycker inte om att lägga ut gift, hunder och katter kan komma åt det!!![]()