Råttor, vilket kön föredras?

Juzzzen

Trådstartare
Jag har alltid haft råtthonor, det har bara blivit så..men vilka tycker ni är lättast att få tama, hanar eller honor..eller det är samma...Funderar på att skaffa hanar denna gången!

Sv: Råttor, vilket kön föredras?

Könet spelar ingen roll, det som spelar roll är avel och sånt som ligger bakom. Däremot kan hanar lätt uppfattas som tamare än honor trots att så inte är fallet iom att de tenderar att bli mycket lugnare som vuxna.

jag föredrar honor! mest för att jag tycker den där jättepungen är äcklig :p

Jag föredrar honor.
Tycker att dom blir lite mer lagom stora.

Men jag föredrar hondjur av alla de sorter: Ston, tikar mm mm :D

Hanarna brukar vara lugnare än hononorna.
De är ju lite större och de luktar aningen mer.
Jag gillar hanar och honor lika mycket, men har nog haft mer honor än hanar. Det beror inte på mitt val, utan det faktum att de flesta råttor varit omplaceringar som hamnat i min vård.

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
1
· Visningar
175
Senast: Sryoqwe
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 204
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 120
Senast: Skjøldur
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 233
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka