peace

Trådstartare
Min hund står på behandling för rävskabb. Veterinären frågade om vi hade andra djur och vi har ju katter. Men hon sa inget om att vi behövde behandla dem oxå,kan katter få rävskabb:confused:

Sv: Rävskabb

När jag frågade min vette om detta (har nyligen också haft rävskabb på mina hundar) så sa hon att det KAN smitta till katt, men att det är ovanligt. Och om det sker så är det i princip enbart mellan räv-katt. Du ska med andra ord inte behöva oroa dig för kissarna pga vovvarnas rävskabb.

OJ! Vad rävskabb det går då :crazy:. Syrran behandlar sina nu också:eek:.

katter har väldigt bra immunförsvar och sådär, så dom blir nästan aldrig påverkade.
Det är av samma anledning man nästan aldrig ser en katt med borrelia =)
Slutsats: det är väldigt bra att ha katt :D

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
576
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 194
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 125
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
552
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka