Bukefalos 28 år!

RC kattmat

B

burton

Jag funderade på att ge min katt RC Beauty & Care för att se om hon får fin päls. Det står "För katter under fällningsperioden, för fin päls". Jag funderar därför på om de menar att den enbart är för fällningsperioden eller om man kan använda den annars också för att få lite finare päls?

Sen funderar jag på en annan sak, måste man ha torrfodret i kylen när det innehåller mer än 15% fett? Finns det risk för att det härsknar om man har det i rumstemperatur? I mitt kylskåp går det absolut inte in nån 2kilos foderpåse. Hur länge borde fodret hålla sig öppet utan att bli dåligt i ett vanligt skåp i köket, där jag har mina andra torrvaror. En 2kilospåse tar nog iaf. 1,5 - 2 månader för min katt att äta upp.
 
Sv: RC kattmat

Man tillsätter oftast tillräckligt med antioxidanter i torrfoder för att det skall kunna förvaras i rumstemperatur, men förvarar man det svalt eller t o m i frysen (vilket går alldeles utmärkt) förlänger man ju "livslängden" på fodret.

Vad gäller fodrets användingsområde skulle jag tippa på att det går lika bra att använda det under icke-fällningsperiod som under fällningsperiod, beroende på kattens aktivitetsnivå.
 
Sv: RC kattmat

Ett tips är att du häller upp mat för ca en vecka i en mindre burk så behöver du inte utsätta säcken för att öppnas lika mycket.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Tänkte lite snabbt att man kunde göra en sida där man skriver om olika tillskott och varför & när dem används för att underlätta för...
Svar
6
· Visningar
1 730
Senast: Allevo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp