Reaggera på tryck över ryggen?

Tigertofflan

Trådstartare
Ni som är hästtokar vet att om man trycker med fingrarna längs med ryggmusklerna på en häst, svankar den till om den har ont i ryggen.

Reagerar hundar på samma sätt? Dvs, om de är hela och goa i kroppen så svankar de inte när man trycker?
 
Sv: Reaggera på tryck över ryggen?

Det kan den göra, den kan ävenvända på huvudet snabbt, i värsta fall nafsa/markera, dom kan rycka till på området det gör ont osv.

Dock är hundar jävligt bra på att dölja smärta och visar det inte gärna. För att vara helt säker ska man vara duktig på att känna pulsen i ljumsken. Om någon håller på området där pulsen är medan en annan drar över ryggen (långsamt) kommer pulsen att öka när man rör vid området som smärtar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft en arbetsterapeut på plats för att hjälpa mig med min hjärntrötthet och hur jag ska hantera mitt arbete på den nivå jag...
Svar
18
· Visningar
870
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
581
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Min 6 åriga hund har en lös tand. Han har superfina tänder i övrigt och brukar få beröm hos vet. Nu har han en lös tand som sagt, en...
Svar
6
· Visningar
873
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
Svar
15
· Visningar
1 545
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp