Realgymnasiet

matildamilton

Trådstartare
Hejsan. Går andra året estet men har blivit så less på det och har därför kommit överens med mina föräldrar att det bästa kanske borde vara att byta skola och program. Vill gå något som har med djur att göra och har därför spanat in Realgymnasiet. Är där då intresserad av häst, hund eller djurvårdare och det är Malmö eller Lund som gäller.

Är inte ute efter nått elitprogram precis när det gäller hästarna utan är rätt nöjd med att bara få nya kunskaper och få ut lite grann av ridningen. Kan dessutom inte plugga på nått av de större gymnasierna såsom Flyinge eller Helsingborg, har för dåliga kommunikationer för det, blir mååånga byten...
Undrar dock bara lite hur hög nivån på ridningen är? Har ridit i princip hela livet i flera discipliner (bl.a galopp och trav) och hjälper sen 2,5 år tillbaka till i ett travstall så kunskapen finns där. Tror ni man ändå hade fått mycket ut av utbildningen? Hur fungerar praktiken, kan man praktisera i vilket stall som helst eller är det bara hopp/dressyrstall som gäller?

Vad gäller Hund och Djurvårdare så undrar jag om någon gått dessa och kan berätta lite vad man gör på lektionerna.
 
Ett tips är att begära ut studieplaner för programmet och sen gå in på Skolverket.se och söka kurserna, då kan du få lite input på vad kurserna ska innehålla.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Går andra året estet men har blivit så less på det att jag och mina föräldrar kommit överens om att det bästa kanske kunde vara att jag...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: Liten
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 641
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp