Rebecka såg sin häst dö

Sv: Rebecka såg sin häst dö

JennyK skrev:
Nej, jag skrev ingenting om att bilförare borde tänka på skadorna! Du får ju läsa ordentligt och svara till rätt person! Allt jag skrev var att det måste varit hemskt för den stackars tjejen som fick se sin häst bli påkörd.

Förlåt mig, du har ju helt rätt:o
Det var scarlettlady som skrivit det jag reagerade på:crazy:

*knapplån*

Just den här hästen i just det här fallet bar inget täcke.

Gud så hemskt, jag kan inte riktigt tänka mig hur det är att se sin häst överkörd för jag har adlrig varit med om det, (som tur var är), men jag kan tänka mig vilken smärta, vilken ilska och andra känslor hon måste känna, stackars flicka, och så tycker jag lite synd om bilföraren, han blev väl helt chockad, stackarn, hoppas att hästen slapp lida och inte hann reflektera över vad som hände, stackars stackars häst :cry:

Istorparn skrev:
Ja inte bara bilförare borde tänka till, även hästägare borde tänka på de risker som finns......
Ursäkta inlägget, men jag surnade till ..:smirk:
Naturligtvis, jag rider med reflexer, och jag är själv bilförare. Faktiskt sedan några år:smirk: Vad jag menar är att jag många ggr har haft bilar i röven eller som har mött mig utan att sakta av, och då kör dom i 70-90. Jag syns, jag har reflexer.
Att jag sa att bilförarna borde tänka på detta innebär inte att jag vill jävlas med dom som har körkort. Ta inte åt dig.

Hemskt faktiskt! men tur att ingen annan blev skadad!:crazy:
hoppas att bilen var försökrad !:smirk:

Men herregud.
Jag har tjejen på min msn eftersom jag var spekulant på just Rosanne.

:eek:

*skickar tröstkramar till Rebecka!*

så tycker jag lite synd om bilföraren

Kan inte hjälpa att jag reagerade på denna mening.

Varför bara lite synd om honom, som ligger på intensiven och man vet inte ens om han får men för livet.

Visst det är väldigt hemskt att se sin häst dö, men hon har "bara" ärr i själen och kan gå vidare med sitt liv.

*knapp*

Stackars tjej och stackars bilist.
Det får en att tänka efter ett par gånger innan man ger sig ut utan reflexer.

Om man har en bit att gå på en trafikerad väg så kan man alltid ta med sig en benreflex och sätta på hästen innan man går in till stallet. Det finns egentligen inga undanflykter från att inte sätta på reflexer i detta mörker.

Jag har c:a 10 meter till boxen från hagen, men eftersom man aldrig vet vad som kan hända under dagen i hagen så är reflexer guld värt. Min häst kommer få reflexgrimma på sig i hagen from idag.

Sänder en tanke till hästägaren i hennes svåra stund.

Hej
Jag har ägt Rosanne i ca 2 år, vi red in henne från att ha varit travare. Hon har ett ganska explosivt temperament men är en ursnäll häst. Jag mailade i våras och ville köpa tillbaka henne, men fick inget svar ( hon var ute på annons på hästnet.se ). Hon var igentligen ingen barnhäst, men vi sålde henne efter att jag haft henne utlånad. För att vi hade för många hästar och ponnyerna var tvungen att gå först då.

*knapplån*

det är synd om alla inblandade parter i olyckan.. ingen har skuld i det hela!

R.I.P Rosanne Sech

Jag kommer alltid att minnas dig!

Annelie

Jag fick mig en tankeställare av olyckan. Jag själv satte på min häst reflexer innan jag lastade för att åka till ridhuset och lika dant på vägen hem. Man får hoppas att så många som möjligt tänker över hur dessa olyckor kan förhindras och kanske sätter på en reflex extra! Reflexer hade kanske inte hjälp i det här fallet men kommer kanske att rädda liv på både människor och hästar under andra omständigheter.

mina hästar brukar ha reflexgrimmor på sig men dom har bara sönder reflexerna hela tiden... är det bara mina hästar som lyckas med det eller finns fler som har samma problem som mej?:confused:

Jag har tyvärr inte en egen häst så ja kan nog inte förstå hur ledsen hästägaren är..men en sak ja vet är att om min gamla sköthäst råkade ut för detta så skulle ja gråtit i evigheter..så ja kan nog inte föreställa hur det måste kännas om man har en egen...:cry: :cry: stackars tjej:crazy:

Lite tråkgit att se att förra ägaren skriver att hon skulle köpa tillbaka henne, jag fick inget mail från henne ingen kontakt alls förrens hon fråga varför jag heter som jag gör på msn ang rosanne. ( att hon är död )

Hej
Jag har ägt Rosanne i ca 2 år, vi red in henne från att ha varit travare. Hon har ett ganska explosivt temperament men är en ursnäll häst. Jag mailade i våras och ville köpa tillbaka henne, men fick inget svar ( hon var ute på annons på hästnet.se ). Hon var igentligen ingen barnhäst, men vi sålde henne efter att jag haft henne utlånad. För att vi hade för många hästar och ponnyerna var tvungen att gå först då.

Nej kanske för att jag aldrig gick något mail ?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Hästarna kunde ha krossats när de stora lövträden föll över stallet, men klarade sig undan med smärre blessyrer. – Vi hade jättetur...
Svar
0
· Visningar
779
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Hallands Nyheter) Lösspringande häst blev påkörd av bil En bilist körde på en lösspringande häst i Björkäng natten till juldagen. Det...
Svar
0
· Visningar
1 032
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (HN) Läxläsning och hästar. Badutflykter och spökkvällar. Med en fritidsledare på plats satsar Varbergs ridskola på att göra stallet...
Svar
0
· Visningar
704
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (HN) Utridning istället för utspringning. De första avgångseleverna på Hallands- ridgymnasium i Varberg firade sin skolavslutning till...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: Tandros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka