Recensera vara

Werewolfbitch

Trådstartare
I många butiker på nätet så kan man lämna betyg på vad man köpt vilket är bra.

Det är dock problem med vissa nätbutiker att lämna ett positivt eller hyfsat betyg går bra och även enstaka dåliga betyg om kritiken inte är för stor eller går lätt att fixa.


Problem uppstår när man är rejält besviken på vara på grund av dålig kvalitet då läggs inte det betyg man gett eller kritiken upp, hur ska man kunna lita på varornas betyg om dom inte tar med all kritik?


Till exempel: Jag köpte för tre månader sen en madrass på Jysk som skulle vara plus kvalitet och hade fint kund betyg jag var även noga med att följa alla instruktioner nu tre månader senare är den redan så nerlegad så man känner varenda ribba i botten och man får ont av att sova på den, något betyg gick det dock inte att lämna det kom helt enkelt aldrig upp.


Har försökt reklamera den men tydligen väger jag för mycket ( 65kg ) för denna madrass som enligt deras hemsida ska vara hård och för vuxna:down:


Hur är era erfarenheter av pålitligheten på varornas betyg på nätbutikernas hemsidor och Kundservis i allmänhet?
 
Ärligt talat har jag normalt väldigt litet hänsyn eller ingen alls till kundrecensioner på nätet.
Anledningen är dels att det förekommit/förekommer falska recensioner och betyg, dels att det som regel är så att den som är missnöjd med en vara eller tjänst är mycket mer benägen att sprida det intrycket än den som är nöjd. Därför tycker jag det är svårt eller omöjligt att få någon relevant ledning av sådana kommentarer. När det handlar om väldigt speciella produkter, exempelvis inom musik / teknik / foto / hemelektronik / sportartiklar, så har man inte heller någon kännedom om betygsättarens kunskaper och erfarenhet. Ett kameraobjektiv som en förstagångsanvändare rankar som fantastiskt bra kanske hade rankats som mellanklass av någon som faktiskt har erfarenheter av andra produkter att jämföra med.
Det problemet/felkällan ser jag ofta även i produkttester i tryckt fackpress av olika slag.

Din madrass exempelvis - även om ditt låga betyg hade publicerats så skulle jag inte veta om det handlade om en dålig madrass av tio sålda eller av fem tusen sålda, vilket skulle spela roll för min värdering av betyget. :crazy:
 
Jag tycker att recensioner är bra, framförallt när man köper kläder. Ofta står det om t ex varan inte stämmer överens med färgen på bilderna, om den är stor/liten i storlekarna osv.

Tycker det är en ganska allvarlig brist och väldigt vilseledande om Jysk inte tar med alla användarrecensioner utan bara de som låter bra :crazy:
 
I många butiker på nätet så kan man lämna betyg på vad man köpt vilket är bra.

Det är dock problem med vissa nätbutiker att lämna ett positivt eller hyfsat betyg går bra och även enstaka dåliga betyg om kritiken inte är för stor eller går lätt att fixa.


Problem uppstår när man är rejält besviken på vara på grund av dålig kvalitet då läggs inte det betyg man gett eller kritiken upp, hur ska man kunna lita på varornas betyg om dom inte tar med all kritik?


Till exempel: Jag köpte för tre månader sen en madrass på Jysk som skulle vara plus kvalitet och hade fint kund betyg jag var även noga med att följa alla instruktioner nu tre månader senare är den redan så nerlegad så man känner varenda ribba i botten och man får ont av att sova på den, något betyg gick det dock inte att lämna det kom helt enkelt aldrig upp.


Har försökt reklamera den men tydligen väger jag för mycket ( 65kg ) för denna madrass som enligt deras hemsida ska vara hård och för vuxna:down:


Hur är era erfarenheter av pålitligheten på varornas betyg på nätbutikernas hemsidor och Kundservis i allmänhet?
Mitt tips om man är missnöjd över bemötandet när man försökt reklamera är att skriva på deras Facebook-sida.
Då brukar det hända något dvs då är de rädda för dålig publicitet
 
Jag tycker att recensioner är bra, framförallt när man köper kläder. Ofta står det om t ex varan inte stämmer överens med färgen på bilderna, om den är stor/liten i storlekarna osv.

Tycker det är en ganska allvarlig brist och väldigt vilseledande om Jysk inte tar med alla användarrecensioner utan bara de som låter bra :crazy:

Fast vad gäller just Jysk så har jag sett dåliga recensioner.
 
Jag är nog egentligen mest förundrad över att butiken själv inte tar åt sig av kritiken.

Jag har själv butik och vill absolut inte sälja varor som köparna inte är nöjda med. Jag har varit med om att ha fått ett visst hästtäcke reklamerat, från alla som köpt det. Det var väldigt givet för mig att erbjuda dem ett annat, likvärdigt täcke eller pengarna tillbaka, samt att plocka bort det reklamerade täcket ur sortimentet.

Även om det hade varit något jag själv stått för tillverkningen av hade jag ju tagit åt mig av något sånt för att åtgärda felet på varan. Alla vill väl ha nöjda kunder? Oftast är det inte så svårt att få, jag tror de flesta har förståelse för att det kan bli tillverkningsfel på saker, det är ju när kunden blir lidande som företaget får negativ kritik.

Gällande recensioner så brukar jag ta det mesta med en nypa salt, men som någon skrev ovan är det oftast väldigt användbart när det gäller kläder, sett till storlek och passform bl.a.
 
Fast vad gäller just Jysk så har jag sett dåliga recensioner.
Dom verkar ta in en del dåliga recensioner troligen för att det ska se äkta ut men dom tar inte in alla.
Kollat runt i bekantskapskretsen när det gäller deras recensioner så har alla bra kommit in men bara ca 20% av dom dåliga.
 
Mitt tips om man är missnöjd över bemötandet när man försökt reklamera är att skriva på deras Facebook-sida.
Då brukar det hända något dvs då är de rädda för dålig publicitet

Ska testa det, det är inte roligt att av kundtjänst få veta att man är för fet för en vanlig madrass och att det är ens eget fel så den går inte att reklamera:mad:

Dom borde sätta ut vikt gränser på sina madrasser så man vet vilka som fungerar för ens vikt.
 
Då kan man ju informera den genomsnittslige svenske mannen om att fråga om vikt gräns när han köper ni madrass till sin säng...



Han väger ju troligen mer än 65 kg...
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 180
Senast: Snurrfian
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 662
Senast: Elina8
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 057
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp