Recensioner: Hööks/Gold Medal "Aachenträns Artemis"

Liten

Trådstartare
Jag är vanligen väldigt skeptisk mot Hööks läderprodukter, pga tidigare usla erfarenheter. Men nu har jag kikat på tränset "Artemis" i princip sedan det kom ut. Det kostar ju en slant, så har ingen större lust att köpa ett och sedan se det falla sönder/bli knastertorrt... Så nu efterlyser jag recensioner från er som har ett exemplar! Ris och ros. Egna bilder på tränset är också helt ok att visa :d

Sv: Recensioner: Hööks/Gold Medal "Aachenträns Artemis"

Jag har det tränset till min ponny. Köpte det i början på 2011. Det är ett trevligt träns och lädret är mjukt.

Såhär ser det ut nu, Oputsat och lite skitigt på bilden visserligen. :D Pannbandet var så gräsligt att det plockades bort direkt.

winter_iii_by_erehsidne-d4lt3jo.jpg

os_bowband_by_erehsidne-d4lt31n.jpg

Finns ingen anledning att vara skeptiskt mot hööks läderprodukter. Man får alltid vad man betalar för! Köper du ett träns för 198 kronor så ska du inte ha några större förhoppningar... Däremot dom lite dyrare tränsen tycker i alla fall jag är superfina.

Har inte just ett Artemis med däremot ett annat Gold Medalträns. Jättefint läder och mycket mjukt och fint:). Absolut prisvärt!

Jag har ett GM Artemis träns köpt för ett tag sedan. Är verkligen kanon nöjd med det tränset! Superfint i lädret, mjukt och smdigt.

Mycket bra kvalité till bra pris!

köpte faktiskt de 198-kronors att ha till mitt hackamore som jag i regel bara använder ett par gångerr i veckan, max. Är glatt överraskad att lädret är så smidigt och fint. trots att jag varit lat och inte putsat det alls, haft i ca 6 månader, så är det ändå mjukt och fint och passformen bra.

hade dessutom ett horse head hööksträns som vardagsträns, användes alltså i stort sett 6 dagar i veckan. jag fick det med hästen som köptes 2005 och det var redan då välanvänt, det håller fortfarande. ser använt ut såklart, men inte några skador på det och det är det mjukaste träns jag har, mjukare än de dyrare träns jag köpt....

Så tycker inte man ska dömma ut billigare träns, och om man sköter dem noga så håller de faktiskt rikigt länge. Sedan finns det ju undantag såklart!

Jag hade ett hemma men det passade inte pållen :(
Deras läderprodukter håller mycket bättre kvalitet nu än förr i tiden. Man ska bara akta sig för dom allra billigaste men jag har två stycken jag köpte för ett par år sedan för ca 400:- styck och dom är helt fantastiskt fina och mjuka trots lite dåligt putsande från mig :angel:

Jag har inte det tränset men två andra träns och en grimma från gm. Grimman och det ena tränset är superfina i lädret men det andra tränset (gm callisto) är riktigt tråkigt och blir inte bättre hur väl jag än smörjer det (nu har jag väl iofs gett upp). Så mitt tips när det gäller träns från Hööks är att känna på det i butiken för kvaliteten verkar variera.

Tränset jag köpte kostade en 500-ing, och blev snabbt stenhårt trots mycket noggrann skötsel. Käkremmen fick jag byta ut nästan genast, eftersom den gick av, och då såg jag att lädret dessutom var ytfärgat och såg ut som papper inuti :crazy:. Lädergrimman kostade också en 500-ing, och där var det den grova och fodrade nackremmen som gick av - utan att hästen "rykte och slet".
Det är dock möjligt att deras westerngrejer håller sämre kvalité än de "vanliga". Detta var dessutom i början av 2008, och tränset finns inte längre att köpa, så det är klart att det kan ha blivit bättre.

*halvt kl*

Tack för alla omdömen so far :bow:

Senast ändrad:

Jag kan tyvärr inte se dina bilder :(

Orkade inte flytta från FB till Photobucket:crazy:, men nu borde det gå att se dem:p

Callisto är väl jättefint? Är det inte det med dekorsömmar och som har ringar vid fästet till nosgrimman?

Callisto är väl jättefint? Är det inte det med dekorsömmar och som har ringar vid fästet till nosgrimman?

Mitt Callisto är helt underbart mjukt! Klämde på ett CWD av modellen som Callisto är rippat från, och ärligt talat var det inte lika mjukt och fint...

Ja, dom jag sett och klämt på har varit superfina! Mjuka, smidiga och fin lyster i lädret. :) Därför blev jag lite förvånad.

Jo, det är det tränset. Mitt Callisto är inte fint alls, torrt och tråkigt läder och jag får kämpa när jag ska byta bett.

Mitt Callisto är helt underbart mjukt! Klämde på ett CWD av modellen som Callisto är rippat från, och ärligt talat var det inte lika mjukt och fint...

Ja jag är lite irriterad över att jag har fått ett dåligt exemplar! Valde länge och väl när jag köpte det, men sedan behövde jag byta storlek och då var jag inte lika noga utan sprang bara och hämtade ett.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka