Referenser

Bukefalos 30 år!

Kirre

Trådstartare
Sitter och skriver en uppgift för en universitetskurs och det rekommenderade referenssystemet är Chicago, notes and bibliography, min fråga är om man utöver fotnoter med löpande referenser per sida OCKSÅ behöver en samlad referenslista sist? Har försökt läsa mig till men inte lyckats få detta klarlagt. Gjort kortare inlämningar på max en sida tidigare och då bara haft fotnoter men nu är det lite längre och fler referenser.

Någon som använt detta och vet?

Alltid referenslista sist har jag fått till mig
I detta referenssystemet? Känns lite kaka på kaka därav funderingen. Mest jobbat i Harvard förut och där är det mer naturligt med full referenslista sist iom bara förkortad namnreferens och år i löpande text.

Sitter och skriver en uppgift för en universitetskurs och det rekommenderade referenssystemet är Chicago, notes and bibliography, min fråga är om man utöver fotnoter med löpande referenser per sida OCKSÅ behöver en samlad referenslista sist? Har försökt läsa mig till men inte lyckats få detta klarlagt. Gjort kortare inlämningar på max en sida tidigare och då bara haft fotnoter men nu är det lite längre och fler referenser.

Någon som använt detta och vet?

Ja, du ska även ha en fullständig litteraturlista på slutet.

/Universitetslektor

I detta referenssystemet? Känns lite kaka på kaka därav funderingen. Mest jobbat i Harvard förut och där är det mer naturligt med full referenslista sist iom bara förkortad namnreferens och år i löpande text.
Jag har inte använt just precis den men andra där man skriver "allt" i noterna. Samma sak då. In med allt i listan. Första gången trodde jag att jag gjorde fel någonstans av samma anledning du nämner 🙈 sen föll det sig mer naturligt

Liknande trådar

• Kan jag bli uppsagd?
  • Tips på utbildning/jobb
  • Långa rekryteringsprocesser
  • Dåliga referenser?! Eller bara otur?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat