Reflexband?

ylvalill

Trådstartare
Någon som vet vart man kan få tag på brett (5 cm) reflexband i metervara? Alltså sånt där vanligt "grått" reflexband. Har letat som en galning men hittar bara ställen som säljer 2 cm brett reflexband... :crazy:

Sv: Reflexband?

vissa djur- o zooaffärer säljer sådana. kolla runt. jag köpte 5 cm brett neongult på en marknad i ett stånd med MASSOR av grejer, där man minst anar... om du har någon syaffär nära dej kanske de kan ta hem det åt dig?

Det kan du hitta på Nevotex om du söker på nätet så tror jag att dom ska ha det oxå !

Nej det finns INTE i de flesta tyg/sy affärer, jag har letat och frågat i varenda en här i närheten snart. Var inne hos KnappKarlssons i Göteborg och frågade förra året och då hade de inte men det kanske är värt att gör ett nytt besök där. Marknader kanske man skulle kunna hitta det på, de har ju ofta lite udda saker, men det är inte så ofta jag är på marknad...

Djur/zoo-affärer säljer väl inte reflexband per löpmeter, de har väl bara "färdiga" reflexer eller?

Kikade på Nevotex hemsida men det såg ju mest bara ut som dom säljer tyger och då bara som grossist?

Ingen som faktiskt har KÖPT sånt här reflexband nånstans?

Har aldrig ens sett så breda reflexband. Bara, som du säger, 2-3 cm breda. Du kanske ska prova på Järnia eller nåt sånt istället, där har de kanske så man kan sätta på extra på arbetskläder eller nåt.. Jag vet faktiskt inte..

Jag har köpt sånt reflexband på torget här i stan, och jag åker på marknader på sommar halvåret och känner flertalet andra knallar som säljer sånt, därimot är nog de flesta utomlands just nu tyvärr.

Men det finns väl torgdagar i Gbg? Annars får du väl titta förbi Jönköping någon lördag :)

Det jag köpte kostade väl 20Kr/m typ

Okej, då blir det väl till att hålla koll på när det kommer marknader till stan nästa gång då. 20 kr metern var ju dessutom väldigt billigt för reflexband...

jag har köpt flertalet meter i flertalet färger i olika bredder av reflex hos en djuraffär i mina trakter, numera tror jag att den är nerlagd, men ändå

Järnaffärer kanske har? de har ju det mesta tycker jag...

trassel: är inte grolls bara för företag och deras anställda eller är det även för allmänheten?? Det har jag för mig att den här i stan inte är..

Grolls i Jönköping är även till för allmänheten...men priset blir förståss ett helt annat när momsen kommer till....

Drar upp den här gamla tråden för att tipsa om att 5 cm brett reflexband säljs enormt billigt som metervara på brittiska eBay. Jag köpte för £1,25 per meter, plus ett par pund för frakt, och fick hem det på två dagar. Säljaren heter oramakip.

jag köpte mina på tygaffären, fast det var inte lätt att hitta, de förvarades i en låda bakom disken så jag trodde först att de inte hade men sen frågade jag och då fiskade hon upp reflexer i alla bredder. har sytt fast sådana (5 cm) på mina ridjeans, och så köpte jag lite tunnare band till min jacka, termobyxor, grimma, mössa med mera. sedan har jag köpt reflexklistermärken på biltema och satt dit på min hjälm (den är av plast så hjälmreflexer åker bara av), ridgjord, ryggsäck och på jackan. skitbra och jag syns garanterat när jag går till bussen efter stallet :cool:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
651
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka