Reflextäcke

Inka-90

Trådstartare
Jag skulle vilja ha tips på ett bra ridtäcke med reflex och lite foder, inte helt ofodrat.
Vad använder ni? gärna bilder.

Sv: Reflextäcke

Är det ingen här inne som använder reflextäcke när ni rider på vintern?

Jag andvänder willabs teddyfodrade rid och ländtäcken i reflex dom passar bra på min nordis breda rumpa.

Bilder är jag tyvärr kass på.

Jag använder ett Jacson , fleecefodrat, tkr det är bra =) Ska se om jag kan fixa bild ;)

Kl

Jag har ett superbra ridtäcke från ho*ze. Är verkligen jättenöjd och inte var det dyrt heller :) Alla jag har stött på när jag varit ute och ridit med detta täcket har frågat vart jag köpt det och sagt att de ska köpa ett likadant :D
Har ingen egen bild på det än men länkar från hemsidan..

http://horze.se/product_info.php?products_id=29326&n=M1

Samma här ;) kan tillägga att det är lite fodrat.
En rätt dålig bild har jag skrapat fram:
29533918.jpg

jag har tittat lite på detta täckr från horze.
hur ligger det i bogen, har det bra passform? de får inte skav utav det?
Hur ser fodret ut? är det tunnt eller kan man jämföra med fleece?
det är inte så tunnt så det blåser upp om det blåser till lite?

min häst har mycket bog, och mycket rörelser, ligger blickstilla på honom. jag tog en storlek större försäkerhetsskull, men jag är jättenöjd med mitt.. jämför det med en 100g kingslandjacka om du ha tillgång? eller typ 75 gram fodrat täcke :P

Okey, ja en kingslandjacka har jag.
det duger bra bara det inte är helt ofodrat.
Hur är de i storlek? jag har en häst som har 145 och en som har 155cm.

Eftersom täcket sitter framför sadeln så kan det alltså inte dras bakåt och strama i bogen. ;) Sedan kan man ju välja själv hur hårt man vill spänna framme vid bogen. :)

Hm, ja fodret är ganska tunt men ändå mjukt och mysigt på nåt vis.

Jag tog 135cm i mitt som vanligt.

Jag köpte ProTek-ridtäcke från Horze ifjol, det funkar helt ok (hon börjar växa ur den..).
Fleecefodrat, men har knappt samlat på sig något hår alls.

PA100004.jpg

Ditt såg oxå trevligt ut!
Hur är både täcken i hålet för sadeln?
Räcker hålet till, man behöver inte lägga sömmen under sadel för att kunna knäppa framför?

Jag har inga problem med att få "in sadeln", trots att täcket numera är på gränsen till lite litet.
Tur att det är två kardborrar framför sadeln, för för ett år sedan kunde man spänna för båda utan problem.. :p

Okey, ja en kingslandjacka har jag.
det duger bra bara det inte är helt ofodrat.
Hur är de i storlek? jag har en häst som har 145 och en som har 155cm.

en kompis köpte 155 på sitt täcke och hon har "samma" hästar som du...

Jag har ett fleecefodrat reflexridtäcke från Jacson. Lite stort till min lille häst, men det fanns bara i strl ponny och full så det fick bli lite för stort. Tycker det är för varmt om det inte direkt är flera minusgrader så jag blev överlycklig när jag hittade ett ofodrat på Ullared i somras. Det har lite knepig passform, men sitter ju fast runt sadeln så det gör inte så mycket.

Jag har ett fleecefodrat ländtäcke som jag hittade på Netto (!) för 145 kr. Bra färg och breda reflexränder.

Dock inte hälften så mycket reflexer som på det som josefinefreed med flera hade. Ett sådant hade jag satsat på om jag inte redan köpt.

Jag har reflexridtäcket från H**ks. Fleecefodrat. Storlek full, funkar preciiiiis att knäppa runt westernsadeln (på skirten, under fendrarna, framför gullet/frampommel) :D

Vill ha det orange från H*rze, men tror inte att det skulle funka till min sadel.

Bilden lurar en hel del, men ja, den är rätt mycket i bakvikt. Ska snart åka och kollas igen, blir troligtvis omstoppning eller en helt ny sadel. Har dock inte märkt något ogillande från hästens sida. Den låg betydligt bättre när jag köptde den :(

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 399
Utrustning Skulle vilja ha lite tips av er som använder airbag väst. Har scrollat förbi någon modell som även hade skydd för nacken men hittar inte...
Svar
2
· Visningar
258
Senast: co-SMAD4
·
Utrustning Jag letar efter en vettig uppstigningspall. Förr körde jag alltid Ikeas pall, men den har efterhand blivit klenare och ranglig i sin... 2
Svar
26
· Visningar
1 408
Senast: Efwa
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 208
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka