Reflextäcke.

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Rea
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 252

Rea

Trådstartare
Behöver ett täcke till hunden, ett i skarpa färger och med rejält med reflexer så vi syns i mörkret. Men novis som man är så undrar jag nu VAR kan man hitta sånna?

Sv: Reflextäcke.

JA! det kan ju rädda livet på mina små när dom springer i stallet! fast annars kan man ju ha sele eller en liten väst.

dem åker jag förbi ofta. det händer då och då att man ser något svart springa runt på åkrarna runtomkring;). men satchmos har också en affär i lund.

jag gjorde ett eget reflextäcke..

köpte reflexväst för barn (bäst i storlek för min hund)
klippte isär rygg och magdel
klippte av resårbanden från den del som inte hade kardborrefäste
vek delen jag skulle ha på mitten
sydde ihop axelbitarna med varandra (med gummiband emellan)
sydde ihop gummibanden

då har hunden ett reflextäcke med resår frampå bogen och resår under magen med kardborrefäste..
kan ta bild på täcket imorgon när det är ljust.. just nu blir det så dåliga bilder :D

Jag har ett super bra från Jocke/eller Jokke (osäker på stavningen).
Iaf skitbra!

Så!
Efter mycket om och men, ringande och letande både på hemsidor och i diverse affären så tröttnade jag till sist, Lite småförbannad över att det finns en UPPSJÖ av töntiga och opraktiska kläder att spöka ut hundarna i men inte ett enda PRAKTISKT täcke. Inte under 400 spänn dvs..
Jag menar hur svårt hade det varit att göra "vanliga täcken med reflex" istället för kamuflagemönstrade overaller i fleece med huva och fuskpäls?

Jag körde på BeastieBabe´s tips och införskaffade en väst, köpte även en billig fleecefilt att fodra den med eftersom jag har en hund som begåvats med noll underull på ryggen och således fryser som en mes.
Resultatet är inte riktigt klart, men vi lär synas ialla fall;) , ska ha dit reflex på bröstet med är tanken.
100_2310.jpg

100_2311.jpg

skitsnyggt! :bow:
ser proffsigare ut än mina :D

jag gjorde också ett fleecetäcke till min vovve..
jag tog en gammal fleecejacka med något glatt foder på insidan och sydde likadant som med reflexvästen, pch så på med feta reflexränderna.. skitbra det också.. :)

jättefin hund också :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Tittar på ny bil - en xc40 men har svårt att hitta bur till hundarna. Någon som har en och vad har ni då för bur? Behöver en dubbelbur... 2
Svar
20
· Visningar
1 086
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
995
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
268
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 937
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur