Regel på hur ofta starta???

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare tinafinis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 995

tinafinis

Trådstartare
Jag kan inte dra mig till minnes att dte fanns nån särskilld regel om hur ofta en häst fick starta.

KOm o tänka på detta när ja såg ett par 2:åringar som startar idag samt på torsdag............

Så det var sådana korta pauser i mellan ja tänkte på.

Sv: Regel på hur ofta starta???

Det måste vara två dagar mellan. Startar hästen idag kan den tidigast vara med på torsdag igen.

(Jag har kollat i 2006 års reglemente, skulle det vara ändrat så hoppas jag att någon kan korrigera)

okej tack

vad tycker ni om sådant intensivt tävlande?
Inte för att dom flesta gör de så ofta men ändå.

Iof uråldrigt reglemente men på stenålderna fick man max starta två gånger i veckan.

Det ska väl vara 2 dagar mellan start...
Start, vila, vila, Start....

Att starta en tvååring på det sättet borde vara nackskott på rent ut sagt!!!!

Det var precis tvååringar jag tänkte på i detta syftet.....

Montéryttare. Jag bara älskar den bilden du har med det ser ju ut som han har ett extra ben. Synd att den stolpen skulle vara just där!!

Ponnyhästar går väl kanske ann att starta lite oftare. Jag känner inte alls till deras fysik, men dom verkar vara hålbarare???

Jag kan inte dra mig till minnes att dte fanns nån särskilld regel om hur ofta en häst fick starta.

KOm o tänka på detta när ja såg ett par 2:åringar som startar idag samt på torsdag............

Så det var sådana korta pauser i mellan ja tänkte på.

En Passus.

I Norge behövs bara 1 dag emellan starterna.

Vilket är i minsta laget. Om man sedan tar ut en häst med 2 dgr mellanrum så sker ju inte detta i var och varannan start utan kanske 1-2 ggr per år. Sedan har det med hästen att göra också.

Kan dock hålla med om att starta en 2 åring på det sättet är väl enl mig inte att rekomendera.

Jag håller med, en tvååring behöver mycket vila och tid att återhämta sig.

Liknande trådar

Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
995
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
412
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 063
Senast: Sharpless
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka