Regional/Lokal?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Tizar
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 886
T

Tizar

Hej, jag är en undrande tjej som undrar vad det är för skillnad på Regional och lokal :confused: Om man inte har gröntkort kan man inte tävla någonstans förutom på klubbtävlingar då?

/ Tizar

Sv: Regional/Lokal?

För att starta i lokal måste du ha grönt kort och Lokal licens. För att starta på regional krävs grönt kort, junior/senior licens och så måste hästen/ponnyn ha licens.

På regionala tävlingar är det svårare klasser och oftast hårdare konkurrens.

Hejsan.
Om du inte har grönt kort kan du vara med i klubb och inbjudningstävlingar. Vill du tävla lokalt behöver du grönt kort men även lokal ryttarlicens. Allt detta kan din ridklubb hjälpa dig med om du pratar med någon ansvarig där. Lycka till med framtida tävlingar.
Mvh Nisse liten.

det krävs grönt kort från lokal och det är något mindre tävlingar än för regional. Sedan har man en licens som är giltig för den nivån man är på
du kan kolla på http://www2.ridsport.se/

För att starta i lokal måste du ha grönt kort och Lokal licens. För att starta på regional krävs grönt kort, junior/senior licens och så måste hästen/ponnyn ha licens.

Helt korrekt

Men glöm inte att om du tävlar ridskolehäst/ponny så får du tävla på din Lokala licens på regional tävling.

Helt korrekt

Men glöm inte att om du tävlar ridskolehäst/ponny så får du tävla på din Lokala licens på regional tävling.

får ekipaget då starta i regional tävling utan hästlicens`?? är du säker??
så var det i allafall inte förr...:confused:

lokal tävling LC-LA (häst dressyr) och regional LA till st.george, men bedömningen är hårdare än i lokal tävling.

dvs. rider du på 60% i LA lokal så räkna med max 55% i regional LA.

lokal...........LC-LA
reg........... La-st.george
nationell ...msv.b å uppåt
elit ........... st.george

Bedömningen ska vara likvärdig om du rider lokal/regional/nationell. Domarna utgår ju från TR oavsett status på tävlingen.

Men om du ska tävla på klubtävlingar, kolla först att dom inte kräver grönt kort där, vissa klubbar gör det. Den klubb jag är med i gör det.

dvs. rider du på 60% i LA lokal så räkna med max 55% i regional LA.

det där håller jag inte med om. bedömningen skall vara densamma oavsett status på tävling.

sen kan det variera men det beror på vilken domare det är och vilken klass det är generellt på startfältet.

När jag tävlade lektionshäst så tävlade jag på lokallicens på regionala tävlingar. Hästen hade en lektionshästlicens som var billigare än en vanlig hästlicens.

Om det fortfarande fungerar så här vet jag inte, men det bör stå på ridsportförbundets hemsida vad som gäller.

Lektionsryttare på lektionshäst/-ponny får rida på lokallicens på regional och nationell tävling. Då krävs det att hästen/ponnyn har lektionslicens.

Hästen måste ha häst/ponny licens. Men ryttaren kan rida på lokallicens

tictac:
Häst/ponny Licensen är billigare åt ridskolehästar, men jag är ganska säker på att det är samma licens. För vi har då löst ut licenser åt ridskoleponnyer/hästar och dom ser då likadana ut som åt privathästar.

Senast ändrad av en moderator:

Lokallicens 165 kronor

Gäller för lokaltävling, lektionsryttare, handikapptävlingar och galoppnovis.
Lektionsryttare på lektionshäst får rida på lokal licens upp till och med nationell tävling.

......................

Liknande trådar

Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*... 2
Svar
22
· Visningar
2 681
Senast: Murray
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
618
Senast: Twihard
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 468
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur