Register över stulna sadlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare goldengalactica
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 750
G

goldengalactica

Hej, kan någon svara mig om det finns något register över stulna sadlar i Sverige? Hur ska jag kunna veta om den sadel jag tänker köpa på tex bukes sadelsida är stulen? Ska man kontakta polisen och fråga eller??? Tacksam för hjälp.:bow:

Sv: Register över stulna sadlar?

Ska finnas. Har för mig att Ridsport har (eller har haft) och har även sett i HästFocus. Prova deras sajter på nätet ifall de även har den tjänsten där.

Vi kan ju föröska hålla varandra uppdaterade här inne.

Har varit jättmycket stölder i Karlshamnsområdet i Blekinge..INte bara sadlar utan allt de kommit åt. :( Brutit sig in i låsta skåp osv...

Kontakta polisen. Stulet och förkommet gods finns registrerat i godsregistret.

Immer

ett tips här är att ni skriver upp sadelnumret när ni köper nya sadlar och förvarar det säkert ihop med eventullt kvitto på säkert ställe.
Blir ni av med era sadlar kan ni uppge numret i polisanmälan och allt blir så mycket enklare när man dealar med försäkringsbolaget

apo

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
609
Senast: skiesabove
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
1 016
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka