registrera hemsidenamn

oz_joj

Trådstartare
Är det någon som vet hur man går tillväga för att registrera ett hemsidenamn, tex om jag vill ha mitt.namn.se, hur får jag det? Vem betalar man till och var registerar man? Blir mycket tacksam över hjälp med detta då jag vill skapa en egen och enklare adress till min hemsida.

Jag har precis skaffat mig egen domän.
http://www.bengall.se

Lämpligast är att ta kontakt med något webhotell. Det gjorde jag. Klart på 2 dagar.

Normalt brukar man få webutrymme på ca. 5-10 Mb av Internetleverantören, men dom brukar inte acceptera "egna" domännamn.

De stora och bra hotellen erbjuder tjänster både med och utan utrymme. Jag använder mig själv av Loopia, eftersom deras servrar tar backup dygnet runt och man därför inte krashar så mycket. De erbjuder också att bara registrera domän som länkas till sitt eget utrymme.

Gå in på www.nic-se.se vilka är de som sköter .se domänerna. Där finns listor till olika ställen att registrera sig på.

Liknande trådar

Hemmet Jag vill renovera köket och toaletten i min stuga. Men jag vet inte hur jag går tillväga för att börja planera. Jag vill inte bara byta...
Svar
18
· Visningar
639
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Hjälp, please. Jag håller på med ett litet, väldigt simpelt projekt i iMovie och ska nu lägga till musik. Jag skaffade konto på...
Svar
2
· Visningar
299
Senast: KesoNeso
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 752
Senast: corzette
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 413
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka