registrering

Milosari

Trådstartare
av blandras, eller hundar utan papper, var kan det göras? ämnet har varit uppe tidigare och det pratades om "blandis". vad är det?

dom är chippade, men på "bekräftelsen" (från 2001) står det endast ett chipnummer och inget regnummer. eller är det samma sak? jag provade nämligen att söka på skk:s sida, men där fanns vi inte med. är det för att det saknas stamtavla?

Oreggade hundar skall ägarregistreras och där med också chip- eller öronmärkas (min hund har båda delarna :D) däremot så reggas dom inte i skk vanliga register för renrasiga hundar utan är en helt anna sak :)

Min dobbe är inte reggad i skk då hans mamma hade fått för många kullar. Han är istället reggad i Agria där han är försäkrad.
Det är det enda jag vet då jag fick honom som vuxen.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 688
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 597
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 185
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 578
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025