Regler är till för att brytas

Fiorano

Trådstartare
Har en tro om att det inte finns nån som lever sitt liv enligt "den stora regelboken". det finns så mycket regler både social och skrivna som vi varje dag rättar oss i ledet efter, eller gör vi det?

Vilka regler bryter du mot? Eller har brutit mot?

Med regler menar jag lagar, regler i hyreskontrakt, biblioteksregler-you name it! Sociala regler är också intressanta, men då menar jag inte att du varit "busig" och ätit lördagsgodis en onsdag eller att du säger att du går på 5:2-diet men äter i smyg osv.

Bring it on och visa hur olydigt buke är:D!

(Själv bryter jag konsekvent mot ahstighetsregler, jobbar utan taxilegget uppe i bilen, tvättar hästsaker i tvättstugan och säkert ännu mer).

OBSERVERA att tråden INTE är till för att moralisera kring vilka regler andra bryter mot!

Sv: Regler är till för att brytas

Jag har väldigt svårt för att någon (eller något) ska berätta för mig hur jag ska göra. Eller vad jag får och inte får göra.
Patriarkatet, parkeringstider och andra deadlines är typiska exempel på saker jag motsätter mig :angel:

Jag städar inte tvättstugan efter mig.

*hukar*

Hastighetsbegränsningar är Optional - eller hur?! :D Samma med stoppskyltar. Varför ska jag stanna när det inte kommer någon på flera kilometer? Nej precis. Jag kör.:D

Dessutom tankar jag film. Uuuh! Fy mig! :sneaky:

Jag lever ett liv där det inte finns plats för att bryta mot regler.
Och jag måste säga att det stör mig faktiskt inte.
Med i paketet finns gott om plats att göra många olika saker utan att bryta mot en enda regel alls.

KL
Jag står upp mot rasister och sexister på "trevliga" släktmiddagar och jobbevent.

Mycket normbrytande och jobbig...

Jag håller sällan några hastighetsbegränsningar.

Undantaget 30 - 60 där det brukar finnas fog för nedsatt hastighet

Jag lever ett liv där det inte finns plats för att bryta mot regler.
Och jag måste säga att det stör mig faktiskt inte.
Med i paketet finns gott om plats att göra många olika saker utan att bryta mot en enda regel alls.

Du bryter månne inte mot en regel, men enkel uppmaning att inte moralisera kring andras regelbrytande var du snabb på!

Är det någon som gör det :confused:

Oh yes! Mina grannar kontrollerar även tvättstugan efter att jag har haft den för att kolla så att jag har städat efter mig... Det betyder inte att jag gör det-utan ger precis motsatta effekten. Dessa härliga grannar spionerar även på min tvätt vilket skapat viss komik för mig när jag kommit på dom:D.

Så länge det jag gör inte skadar eller riskerar att skada något-någon eller förargar någon så är det mesta godkänt anser jag. Att sen några förargar sig över mig för att jag är mig själv kan jag ju inte hjälpa, inte mitt problem liksom. :D

Kul tråd, men jag måste erkänna att jag inte vågar berätta om mina regelbrott på nätet. :cautious:

Beror ju på lite vad det är för regler.
Mina medryttare skulle jag ju absolut säga upp ifall de inte brydde sig om mina regler när det gäller hästarna och ridningen

Du bryter månne inte mot en regel, men enkel uppmaning att inte moralisera kring andras regelbrytande var du snabb på!
Nej då inte alls.

Det finns säkert plats i deras liv att bryta regler.
I mitt liv så skulle det bli för "kostsamt" för mig.

Jag måste helt enkelt hålla mig inom lagens ramar för att annars så slår det tillbaka på ett sätt som inte blir bra.
Att det inte skaver så mycket förklarar jag med att det finns ovanligt mycket plats inom ramarna i just det liv som jag lever.

Var kan du se det moraliserande i det?

Men varför har du ett behov att skriva i en tråd som handlar om att bryta mot regler och berätta att du inte gör det? Vad är du ute efter? En klapp på huvudet och vi ska säga att du är duktig?

Så länge det jag gör inte skadar eller riskerar att skada något-någon eller förargar någon så är det mesta godkänt anser jag.

Kul tråd, men jag måste erkänna att jag inte vågar berätta om mina regelbrott på nätet. :cautious:

Skriver under på båda. Mer vågar jag nog inte säga.

Jobbar dock inte svart, har bälte i bilen och skulle aldrig sätta mig bakom ratten efter ens en klunk sprit.

Att det inte är möjligt för alla att leva så.
Så för dem är inte regler till för att brytas.

Det är inte "pretto" utan nödvändigt.

Jag är inte duktig utan jag är inlåst. (Socialt sett då.)

Jag korsar gatan gående på andra ställen än på övergångsställen.

Vid övergångsställen med trafikljus, så fortsätter jag ibland att gå när det blivit "röd gubbe", för att slippa att stå på en smal refug mitt ute mellan körbanorna.

Busigt av mig... ;):D

Jag går mot röd gubbe när det inte "gör något"

Jag plockar ibland inte upp efter min hund på natten om det är ute i ett dike etc för då tänker jag att det inte räknas (????)

Jag sopsorterar "sporadiskt"

Jag brukar boka tvättstugan och sen gå ner kvällen före/på morgonen och stryka över mitt namn för att jag inte orkar. Men när jag väl tvättat städar jag faktiskt rätt bra efter mig :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka