Regler är till för att brytas

Sv: Regler är till för att brytas

Är du inte orolig för att det skall slå tillbaka?
Jag följer ju inte regler för att det är roligt utan för att jag måste.

Det är nog bara jag:p. Det är för att jag envisas med att tvätta schabrak. Enda anledningen dom vet att jag gör det är för att tokgrannen från h-vetet såg mig ta en Ikeakasse med schabrak ur bilen och gå ner till tvättstugan. Innan den dagen (för två år sen) var det ingen reaktion trots att jag tvättade lika mycket då. Efter diverse arga lappar från denna granne började jag förstå att hon måste helt enkelt springa ner och kolla vad jag har i maskinerna.

Så en dag satt jag kvar i tvättstugan och satte en stol så att jag var det första man såg om man öppnade dörren. Om någon har bokat tvättstugan är den fortfarande öppen för alla med nyckel, men bokningstavlan sitter utanför så det finns ingen anledning att gå in. Grannens min när hon öppnar dörren och får syn på mig är något jag kommer att leva på läääääänge! Hon kan inte heller säga något om det eftersom hon är lika medveten som jag om varför hon var där:D.

No more arga lappar;)!

...och jag veeeet att man inte ska tvätta schabrak i allmän tvättstuga. Men det är gigantiska Wascatormaskiner och jag kör alltid dom tomma efteråt.

Det gjorde jag med när jag bodde i lägenhet. Tvättade hästsaker. Försökte smyga ner dom så gott det gick. Tror att eventuella hår och smuts inte är så populärt bland grannar. Tvättade alltid en tom maskin efter och tog bort hår. Använde maskinen som var för grovtvätt med.
En annan sak var att ta med sopor från stallet och slänga i sophuset. Har ju ingen sophämtning i stallet. Nu har det blivit att vi får ställa ut sopor i hölidret.

Bor du i allergihus?

Nope. Jag bor i ett hus fullt av griniga kärringar som inte har nåt jobb. Tydligen är tvättstugan deras skötebarn.

Och jag håller med om att det är jättetramsigt att man inte får tvätta schabrak, det är ju precis därför jag skiter i den regeln. I synnerhet eftersom ovan nämnda grannar tvättar stora ryamattor i maskinerna.

En annan sak som det varit liv om ang tvättstugan är att min väldigt lilla hund följer med mig ner. Hon får tydligen inte hellerfölja med in i tvättstugen. Detta har det också spionerats på. Men alla de gånger de "råkat" komma ner när hunden varit med så sitter hon vackert och väntar på mig i källargången platsad utanför dörren.

(Mina antagonister i detta tvättstugedrama är grannen som bor precis bredvis mig, hennes mamma som bor i porten bredvid samt ytterligare en granne i en annan uppgång. Den tredje grannen är hon som älskar lapparna. Humorn här är att jag hämtade henne på flyget en dag (kör ju taxi) och då behövde hon enligt anteckningarna ledsagarhjälp för att hon är blind. Hmm, inte så blind varken på sina promenader i krokarna eller när hon skriver lappar i tvättstugan...)

Har en tro om att det inte finns nån som lever sitt liv enligt "den stora regelboken". det finns så mycket regler både social och skrivna som vi varje dag rättar oss i ledet efter, eller gör vi det?

Vilka regler bryter du mot? Eller har brutit mot?

Med regler menar jag lagar, regler i hyreskontrakt, biblioteksregler-you name it! Sociala regler är också intressanta, men då menar jag inte att du varit "busig" och ätit lördagsgodis en onsdag eller att du säger att du går på 5:2-diet men äter i smyg osv.

Bring it on och visa hur olydigt buke är:D!

(Själv bryter jag konsekvent mot ahstighetsregler, jobbar utan taxilegget uppe i bilen, tvättar hästsaker i tvättstugan och säkert ännu mer).

OBSERVERA att tråden INTE är till för att moralisera kring vilka regler andra bryter mot!

bryta regler bör man inte göre, det brukar få konsekvenser. men engelsmännen har ett uttryck som passar mig bra "bend the rules";)

Så en dag satt jag kvar i tvättstugan och satte en stol så att jag var det första man såg om man öppnade dörren. Om någon har bokat tvättstugan är den fortfarande öppen för alla med nyckel, men bokningstavlan sitter utanför så det finns ingen anledning att gå in. Grannens min när hon öppnar dörren och får syn på mig är något jag kommer att leva på läääääänge! Hon kan inte heller säga något om det eftersom hon är lika medveten som jag om varför hon var där:D.

No more arga lappar;)!

:rofl: Snyggt gjort!

Själv bryter jag mot små lagar och regler hela tiden. Det gör nog många. Senast i helgen åkte jag fram och tillbaka till jobbet på sambons personliga busskort. Känner inte något samvete över att ha snuvat bussbolaget på de småslantarna, kollektivtrafiken kunde gott vara gratis tycker jag.

Ta med hunden kanske är lite onödigt. Min mamma är allergisk och skulle inte kunna tvätta i en tvättstuga där det vistas hundar :(

Tvätta hästsaker i tvättstugan gjorde jag också när jag bodde i hyreshus. Och tvättade tom maskin efter, förstås. Hästsakerna först, sen uniformen, sen privata kläder och så en tom.

Går mot röd gubbe ibland.

Trafiken håller jag hårt på, det kan blir så dumt med jobbet annars :)

Åh jag tycker det är asäckligt med folk som tvättar schabrak i samma tvättmaskin som vanliga kläder.
Jag läääääängtar efter egen tvättmaskin!

Mina stallkläder busar jag och tvättar i grovtvätten ibland.
Och eftersom jag inte får moralisera i denna tråden ska jag inte ens gå igång på hundar i tvättstugan ;)

Inte nämnt i tråden, jag tycker att 2kr för en sketen plastpåse är rån så jag packar mina matköp i fryspåsar.
Om det inte är för mycket för fryspåsarna att klara alltså :D

Åh jag tycker det är asäckligt med folk som tvättar schabrak i samma tvättmaskin som vanliga kläder.
Jag har tvättat mina och grannens skitiga hästtäcken i min maskin just bara för att den är stor nog, och då brukar jag ha tvättdag så efter täckena och hästprylarna brukar det bli en maskin underkläder, strumpor och annat vardagligt. Varför det skulle vara äckligt att tvätta i samma maskin fattar jag inte, och på bondgården där jag hjälper till ibland finns bara en maskin så där blandas kläder med juverdukar.

Jag fulparkerar hela tiden eftersom jag är för lat.

Jag har mina hundar lösa oavsett årstid ute i skog och mark. Men de är så små. ;)

Jag kör konstant för fort. Hur ska jag annars hinna till jobbet i tid? Och det är ju så kul att köra fort.

Jag går mot röd gubbe hela tiden. Annars är det ju sjukt oeffektivt.

Jag äter massor med kolhydrater, vilket många verkar tycka är jobbigt.

Jag laddar hem filmer/musik/spel. Och sen fuskar jag gärna i spelen ifall jag kan. ;)

Typ samma. Och jag rider alltid på fel sida vägen. I flera år körde jag utan körkort i bilen. Och jag körde bil ensam innan jag fick körkort. Och har kört ganska full en gång, numera är jag typ nykterist så det skulle aldrig hända idag.

Sen cyklar jag på ett ställe på jobbet där man inte får cykla. Jag älskar när tanterna fräser åt mig att man inte får cykla och jag kan kontra med "jag får, jag jobbar här":angel:

Jag är ganska snäll ändå, men det finns ju regler för allt!

Måste och måste.....man måste egentligen bara två saker. Man måste välja och man måste dö. Allt annat gör vi av egen fri vilja. Du lyder reglerna därför att du vill det, inget annat. Den viljan kan sedan grunda sig på rädsla för konsekvenser men det är en annan femma.

Detta är något min pappa alltid sa och efter att ha brutit fler lagar och regler än vad jag kan minnas så inser jag att det stämmer. När man väl struntar fullkomligt i konsekvensen så förstår man att det där "måste"....det är bara ett påhitt.

Därför att kläderna blir fulla med hästhår. Eller hundhår.
Vi har hund, och är det något jag måste tvätta som är hundens ser jag till att noga ta bort håren först efter att ha slarvat en gång...

Jag är nog ganska laglydig och städar tvättstugan som bonus.
Jag cyklar på enkelriktat dagligen dock, av ren lathet.

Kör 120 på 110-väg dagligen, och skiter i att betala p-avgift. Betalar enbart när det är fint väder, det är bara då p-vakterna orkar masa sig dit jag står. Laddar ner enorma mängder piratkopierat material. Tömmer brevlådan en gång i veckan, det är ju inte ett lagbrott men brevbäraren brukar hämnd-knyckla-ner reklam i min ingen-reklam-märkta brevlåda som straff. Äter mat vid arbetsbordet (den enda som bryr sig, och den som instiftade regeln, är surgubben i repan men nåt ska ju han ha att ojja sig över också).

Hmm vad mer... inte så mycket nuförtiden :). Det var en del plankande, hembrännande och dumpstrande i "yngre" dar dock.

Kör för fort, städar inte tvättstugan, aldrig haft en tv och numer har jag heller ingen dator med internet :angel: och så laddar jag ner (men jag går på bio ofta, så det jämnar ut sej tycker jag! ;) )

Åh fy. Jag vill inte tänka på alla regler jag brutit mot.

Numera försöker jag hålla mig i skinnet, men det händer att jag fuskar i spel tex.

Har en tro om att det inte finns nån som lever sitt liv enligt "den stora regelboken". det finns så mycket regler både social och skrivna som vi varje dag rättar oss i ledet efter, eller gör vi det?

Vilka regler bryter du mot? Eller har brutit mot?

Med regler menar jag lagar, regler i hyreskontrakt, biblioteksregler-you name it! Sociala regler är också intressanta, men då menar jag inte att du varit "busig" och ätit lördagsgodis en onsdag eller att du säger att du går på 5:2-diet men äter i smyg osv.

Bring it on och visa hur olydigt buke är:D!

(Själv bryter jag konsekvent mot ahstighetsregler, jobbar utan taxilegget uppe i bilen, tvättar hästsaker i tvättstugan och säkert ännu mer).

OBSERVERA att tråden INTE är till för att moralisera kring vilka regler andra bryter mot!

golit är golit

En del regler har man väl brutit mot....kört för fort, kört utan bälte, inte stannat vid stopplikt, glömt p-skivan, cyklat utan lyse...etc, etc... :D

Hmmmm, bryter tydligen mot copyrightlagen när jag filmat något när en radio råkar stå på och spela en känd låt. :angel:
Kör för fort ibland.
Flyttar lastbilen på gården på jobbet utan att sätta i färdskrivaren (endast om jag inte ska köra bilen mer).
Lastsäkrar inte godset på jobbet så ofta.
Ignorerar folk ibland.
Tror nog listan kan göras lång när man väl tänker efter. :P

Jag var lite "vild" som tonåring så det blev nog en del lagbrott där. Men jag blev aldrig påkommen som tur var. Lite småolagligheter har jag fortsatt med som vuxen (några av dem är så icke pk så de berättar jag inte) och det jag oftast gör är har mina hundar lösa. De är mycket lydiga och jagar inte men helt okej är det väl inte. Näst vanligaste är att jag cyklar som en äkta lundensare dvs flest brutna trafikregler per km vinner. Fildelning vågar jag mig inte på :o. Men jag tvingar sambon att ladda ner till mig så helt utan skuld är jag väl inte. Det dummaste jag gör är att jag håller mig undan min handledare till kandidatexjobbet i skolan. Och alla mail hamnar kvickt i en "arkivinbox" alt drabbas av "delete". Jag har inte blivit färdig utan fortsatt läsa min master och i vår är det meningen att jag ska ta min masterexamen. Så min dumhet/brott mot skolans regler kommer och biter min i häcken vilken dag som helst. Det är verkligen jättedumt.

- Sopsorterar inte
- Går sällan över gatan på övergångsställen
- Artighetsfraser som "Hur är det?" hatar jag
- Äter godis alla dagar i veckan
- Kör bil till och från stallet utan körkort
- Tankar film
- Ställer sällan undan brickan efter att ha ätit ute
- Dricker direkt ur flaska på restaurang
- Struntat i att lämna tillbaka vissa biblioteksböcker

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser