Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är nog bara jag. Det är för att jag envisas med att tvätta schabrak. Enda anledningen dom vet att jag gör det är för att tokgrannen från h-vetet såg mig ta en Ikeakasse med schabrak ur bilen och gå ner till tvättstugan. Innan den dagen (för två år sen) var det ingen reaktion trots att jag tvättade lika mycket då. Efter diverse arga lappar från denna granne började jag förstå att hon måste helt enkelt springa ner och kolla vad jag har i maskinerna.
Så en dag satt jag kvar i tvättstugan och satte en stol så att jag var det första man såg om man öppnade dörren. Om någon har bokat tvättstugan är den fortfarande öppen för alla med nyckel, men bokningstavlan sitter utanför så det finns ingen anledning att gå in. Grannens min när hon öppnar dörren och får syn på mig är något jag kommer att leva på läääääänge! Hon kan inte heller säga något om det eftersom hon är lika medveten som jag om varför hon var där.
No more arga lappar!
...och jag veeeet att man inte ska tvätta schabrak i allmän tvättstuga. Men det är gigantiska Wascatormaskiner och jag kör alltid dom tomma efteråt.
Bor du i allergihus?
Har en tro om att det inte finns nån som lever sitt liv enligt "den stora regelboken". det finns så mycket regler både social och skrivna som vi varje dag rättar oss i ledet efter, eller gör vi det?
Vilka regler bryter du mot? Eller har brutit mot?
Med regler menar jag lagar, regler i hyreskontrakt, biblioteksregler-you name it! Sociala regler är också intressanta, men då menar jag inte att du varit "busig" och ätit lördagsgodis en onsdag eller att du säger att du går på 5:2-diet men äter i smyg osv.
Bring it on och visa hur olydigt buke är!
(Själv bryter jag konsekvent mot ahstighetsregler, jobbar utan taxilegget uppe i bilen, tvättar hästsaker i tvättstugan och säkert ännu mer).
OBSERVERA att tråden INTE är till för att moralisera kring vilka regler andra bryter mot!
Så en dag satt jag kvar i tvättstugan och satte en stol så att jag var det första man såg om man öppnade dörren. Om någon har bokat tvättstugan är den fortfarande öppen för alla med nyckel, men bokningstavlan sitter utanför så det finns ingen anledning att gå in. Grannens min när hon öppnar dörren och får syn på mig är något jag kommer att leva på läääääänge! Hon kan inte heller säga något om det eftersom hon är lika medveten som jag om varför hon var där.
No more arga lappar!
Jag har tvättat mina och grannens skitiga hästtäcken i min maskin just bara för att den är stor nog, och då brukar jag ha tvättdag så efter täckena och hästprylarna brukar det bli en maskin underkläder, strumpor och annat vardagligt. Varför det skulle vara äckligt att tvätta i samma maskin fattar jag inte, och på bondgården där jag hjälper till ibland finns bara en maskin så där blandas kläder med juverdukar.Åh jag tycker det är asäckligt med folk som tvättar schabrak i samma tvättmaskin som vanliga kläder.
Jag fulparkerar hela tiden eftersom jag är för lat.
Jag har mina hundar lösa oavsett årstid ute i skog och mark. Men de är så små.
Jag kör konstant för fort. Hur ska jag annars hinna till jobbet i tid? Och det är ju så kul att köra fort.
Jag går mot röd gubbe hela tiden. Annars är det ju sjukt oeffektivt.
Jag äter massor med kolhydrater, vilket många verkar tycka är jobbigt.
Jag laddar hem filmer/musik/spel. Och sen fuskar jag gärna i spelen ifall jag kan.![]()
Har en tro om att det inte finns nån som lever sitt liv enligt "den stora regelboken". det finns så mycket regler både social och skrivna som vi varje dag rättar oss i ledet efter, eller gör vi det?
Vilka regler bryter du mot? Eller har brutit mot?
Med regler menar jag lagar, regler i hyreskontrakt, biblioteksregler-you name it! Sociala regler är också intressanta, men då menar jag inte att du varit "busig" och ätit lördagsgodis en onsdag eller att du säger att du går på 5:2-diet men äter i smyg osv.
Bring it on och visa hur olydigt buke är!
(Själv bryter jag konsekvent mot ahstighetsregler, jobbar utan taxilegget uppe i bilen, tvättar hästsaker i tvättstugan och säkert ännu mer).
OBSERVERA att tråden INTE är till för att moralisera kring vilka regler andra bryter mot!