Regler, vart hittar man dom?

• Anläggning
  • Trådstartare Trådstartare NineInchNails
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 868
Sv: Regler, vart hittar man dom?

Det innefattar en hel del att hyra ut platser, men omfattningen beror på om du ska driva det som hobbyverksamhet eller enskild firma.
Det bästa du kan göra är att ta kontakt med Skatteverket, förklara din situation och hör vad de säger/rekomenderar.
Sedan kan det även vara en god idé att ta kontakt med djurskyddsmyndigheten för att höra att stallet är godkänt avseende mått osv (vilket förenklar uthyrning av boxar och naturligtvis är bäst både för dig och hästarna).
Kommunen kan också vara till viss hjälp beroende på hur situationen ser ut.
Lycka till!

Liknande trådar

Anläggning Får hagar se ut såhär? Hela hagen är tyvärr upptrampad och hästarna kommer in med lera upp till knäna så man är tvungen att spola för...
Svar
3
· Visningar
814
Anläggning Jag behöver skaffa en övervakningskamera till min gård. Behöver tips på en som går på Wifi, som är batteridriven och klarar av att sitta...
Svar
14
· Visningar
730
Senast: Cattis_E
·
R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka... 2
Svar
31
· Visningar
2 232
Senast: Cambrie
·
Anläggning Har en bekant som befinner sig i en situation där x delar hyr in sig i ett inackorderingsstall med andra, och det händer återkommande... 2 3
Svar
45
· Visningar
5 123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka