Regndans för Västmanland - och alla andra?

Hm....det finns ju regnlåtar. KAnkse inte att man önskar regn i dem, men ….ska be att de spelar dem...
HIttade den här rubriken och i de första blir hon glad om det regnar. Så den borde väl fungera?

Fast nu råkar det ju vara en riktig dansbandslåt och det dansar vi väldigt sällan efter.
Men vad gör man inte när man vill ha regn....

"Det ska regna imorgon som meterologen sa ett lågtryck från väster..."
Kanske där problemet är, att meteorologerna inte säger.
Om de satte igång med det så kunde det fungera som åkallan och leda hit de västliga lågtrycken. :idea:
 
Tittade på väderprognosen igår och då skulle det regna onsdag, torsdag nästa vecka, drygt 10 mm, tittade idag och bara uppehåll igen i tiodygnsprognosen :crazy: :arghh: :rage:
Nu börjar det bli jobbigt torrt här :(
 
Eftersom jag nu har ett gott förråd av magiska drycker så kommer jag att regndansa kl 20 ikväll.

Alla är välkomna att joina in.

Det är kruttorrt. Vallarna torkar bort. Skogen är mer än knastertorr och trädgården är vissen. Till och med äppelträden lider och slokar lite.

SMHI pronosticerar regn på måndag men jag vågar inte tro på det. Dans behövs för att de inte ska ta bort pognosen.
 
Inte for att jag vet hur det blev med regnandet i Vastmanland, men har i vastra Oregon, som inte fatt nagot regn alls pa 6 veckor, kom regnet som ett brev pa posten. PRECIS klockan 20 Svensk tid gick jag ut pa IPO faltet for traning och JUST da borjade det regna, for att fortsatta den timma jag var dar. Efterat har det mest duggat och smaskvatt ...
Jag vet inte riktigt hur jag ska forhalla mig till det ... om jag ska saga tack ... eller kanna mig lagom grinig for att jag sag ut som ett torkat plommon nar jag kom hem. :cautious:
 
Inte for att jag vet hur det blev med regnandet i Vastmanland, men har i vastra Oregon, som inte fatt nagot regn alls pa 6 veckor, kom regnet som ett brev pa posten. PRECIS klockan 20 Svensk tid gick jag ut pa IPO faltet for traning och JUST da borjade det regna, for att fortsatta den timma jag var dar. Efterat har det mest duggat och smaskvatt ...
Jag vet inte riktigt hur jag ska forhalla mig till det ... om jag ska saga tack ... eller kanna mig lagom grinig for att jag sag ut som ett torkat plommon nar jag kom hem. :cautious:
Du snodde vårt regn alltså 😉
 
Du snodde vårt regn alltså 😉

:angel: :o :D

Vader prognoser ar annorlunda har. Jag borjar lara mig att lita pa pa prognoserna. :confused: Min basta vader app, Dark Sky, sa i gar kvall nar vi satte oss i bilen for att aka hem att det skulle komma ett "latt regn" om 40 minuter och det skulle halla i sig i en halvtimma. Vi tittade ut pa en bla himmel med lite vita tussiga moln ... 40 minuter senare kom ett duggregn som holl i sig i 30 minuter. :cool: Jag ar helt amazed over hur man kan planera sin dag.
 

Liknande trådar

Äldre Nu börjar läget vara akut på många håll i landet. Djur till slakt, vallar med i princip noll näring slås för att det ska finnas något...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
11 689
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp