Regntäcke från H**ks

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mi_grandin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 069
M

mi_grandin

Skulle behöva ett till fodrat regntäcke och tänkte man kunde passa på nu när det är rea..
Men är de något bra täckena från H**ks? Mot regn och väta, ingen som biter på täckena så det spelar ingen roll men jag tycker det är omöjligt att hitta nåt som håller för väta i mer än 20 min!

Någon som har några åsikter, är det nån skillnad mellan va de olika märkena heter, showmaster termomaster? Är väl alla deras egna.

Tacksam för hjälp!:)

Sv: Regntäcke från H**ks

Jag har Thermomaster & har varit nöjd, har flera täcken som varit med i 3-4 år utan bekymmer, dock lämnar jag iväg mina täcken på tvätt och impregnering varje år inför ny säsong.

Köpte deras gröna ofodrade regntäcke förra veckan till 2 hästar & dom har hållt sig torra trots regn (lösdrift)

Dock finns det måndags exemplar.

Använder även Shires.

Jag fick med ett regntäcke till min nya häst som jag tror kommer från Hööks. Det är ofodrat men håller hästen varm och torr även i riktigt busväder :)

Jag har ett ofodrat HorsePowertäcke just nu, och det är kanon! Köpt det året det var hallonrött/grått. (2-3 år sedan?)

Har tidigare även haft diverse Thermomaster, och även de har varit bra, men någon modell (som dock inte finns längre...) var svår i passformen.

Mitt bästa fodrade regntäcke köpte jag från Horze för fem år sen. Höll vätan ute när andra hästars dyrare täcken inte gjorde det. Tror tyvärr inte att det finns kvar på marknaden längre.

Jag köpte ett regntäcke med halvhals till min pålla, mot väta håller det superbra. Impregnerade det innan jag började använda det.

Men halsen är helt värdelös! Passformen i övrigt är bra men halsen är liksom bara en tyglapp som ligger där, skit dålig rent ut sagt :(

Jag har ett ofodrat HorsePowertäcke just nu, och det är kanon! Köpt det året det var hallonrött/grått. (2-3 år sedan?)

Har tidigare även haft diverse Thermomaster, och även de har varit bra, men någon modell (som dock inte finns längre...) var svår i passformen.

Det är exakt ett sånt jag fick med till hästen. Då var det från Hööks som jag trodde :D

Min häst har ett TM Premium Rain, jag älskar det!
Sitter jättebra trots hennes svåra täckesläge, hon får inga skav av det som hon brukar få av andra regntäcken och dessutom är det snyggt. Ett riktigt starkt tips. Den går att köpa hals till också, men det har jag inte gjort, men funderar på att köpa en.

Har alltid genom åren haft något TM täcke till mina hästar och jag gillar dom väldigt mycket.

M-oaa

OH no, inte hööks. Investera i ett Amigo täcke istället. Bra passform och läcker inte (har inte de täckena jag hanterat gjort iaf.)

Alla har väl olika skapta hästar och tycken?

Jag personligen tycker att hööks täcken är mkt prisvärda. Dom passar min pålle utmärkt och har hållit i flera år och ännu:bow:
De har inte läckt och jag tycker dessutom dom är snygga.

Såklart att ngt har fått sig en repa,men det kan hända det dyraste täcket i bästa tänkbara kvalite oxå

SJälvklart...

Men jag har hanterat ett antal Hööks regntäcken efter att ha jobbat i stall och jag har aldrig träffat på ett bra. Då känns det som att man kan köpa ett Amigo eller Shires som har bra kvalitet. För det kan jag absolut inte tycka att hööks täcken har.

Alla täcken jag provat från H***s läcker efter 1 säsong. Kan lika gärna ha stalltäcke i hagen känns det som:/ Tvättar inte mina täcken ofta, och då impregnerar jag dom också.

Hööks täcken är inte prisvärda - de är DYRA!

Det är mycket och många måndagsex - täcken som inte håller det de ska.
De är tunga! Det är inte bra för en häst att stå med ett tungt täcke på sig dygnet runt som det blir nu, det blir ju även tyngre när det är blött.

Vad jag tycker - tycker man om deras täcken har man inte provat andra tääcken ordentligt.

Lägg på någon hundralapp så får du ett supertäcke från Horseware!
Horseware Amigo Turnout Lite ligger på ca 900 kr. Det är ett bra pris för ett mycket bra täcke!
Och dessutom har du garanti på täcket!

Nu är det så att jag har provat en hel del täcken genom åren,äger faktiskt tilloch med andra täcken än de från hööks:grin:

Men JAG tycker att de fungerar bra på MIN häst,och har hållt väldigt bra.
Jag har väl råkat få tag på några som va tisdagsex då:idea:

Jag har väl också fått tisdagsex... :D

Det som spelar in från min sida är att jag har lätt att komma åt en Hööks-butik. Visst, det är en bit att åka, men den ligger vid ett stort köpcentrum dit man kan ha andra ärenden, och de har bra öppettider. Jag jobbar nämligen i stort sett alltid samtidigt som "vanliga" butiker har öppet...:(

Därför håller jag gärna fast vid täcken som jag vet funkar och som jag lätt får tag i, det blir för mycket krångel och osäkerhet att prova något nytt.

Har erfarenhet av två regntäcken från Hööks. De läckte redan från början. (och blev inte täta helt trots upprepade ompregneringar) Börjes billigaste regntäcke däremot har varit kanonbra. Håller tätt och har en bra passform till ett väldigt lågt pris.:)

*kl'
Hade ett regntäcke till pålle ifrån hööks, som satt dåligt på honom. En stallkompis köpte det och hon har varit mycket nöjd, aldrig läckt.
Köpte därefter ett Amigo, som nog var det sämsta täcket i värdshistorien, läckte som ett såll, satt inte alls bra.

Han går nu med Bucas, håller torrt, sitter bra, kanon !
Passar Hööks täcken, så varför inte, jag har inga dåliga erfarenheter utav dom förutom att dom inte passade min häst. Var väldigt sugen förra året (?) då dom hade ett mellantjockt täcke med bra reflexer på, tyvär köpte jag det aldrig och nu verkar det ha utgått.

Har erfarenhet av några olika sorters Höökstäcken, både ute och inne. Inga av täckena har läckt något alls och de sitter bra!
Tycker de är bra, och snygga ^^
Showmastertäckena är lite nättare och kortare i modellerna, Thermomaster är mer rejälare.
Köpte precis ett täcke därifrån, så fick det förklarat för mig då ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka