Regntäcke från H**ks

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mi_grandin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 069
Sv: Regntäcke från H**ks

Har sällan hört nåt negativt om exempelvis Börjes Himalayatäcken. Sök här på forumet t ex. De har exempelvis ett vintertäcke med 1200D för 645 spänn. Slå det med ett Hööktäcke.

Ja Börjes Himalayatäcken är faktiskt riktigt bra för det priset. Inte världens bästa passform, men håller tätt.

SJälvklart...

Men jag har hanterat ett antal Hööks regntäcken efter att ha jobbat i stall och jag har aldrig träffat på ett bra. Då känns det som att man kan köpa ett Amigo eller Shires som har bra kvalitet. För det kan jag absolut inte tycka att hööks täcken har.

Märkligt.
Jag har bara haft de billiga regntäckena ifrån hööks, de korn blå, och sedan de mörkblå i samma modell men fodrade. Undrar om de inte är termomaster?
Har för mig att regntäckena ligger på ca 499 kr.

Jag har haft mina i 5-6 år, samma täcken. De har aldrig gått sönder, aldrig läckt. Jag är dessutom dålig på att impregnera. Mina hästar har heller aldrig fått skav.

Jag lägger inte på dem över innertäcket, utan byter alltid.
Jag tycker att de är mycket prisvärda och helt okej kvalitet.

Mina hästar går iogs aldrig ute 8-12 timmar i ösregn.

KL* Himalaya regntäcken är väldigt vattentäta, så på den punkten var jag jättenöjd.
Men de var inte speciellt slitstarka, tycker jag. Var sönder efter bara någon dag i hagen med kompisen.

M-oaa

Gillar inte Hööks täcken alls, dålig passform, går sönder och läcker!:mad:
Det är Buccas eller Horseware som gäller, dyrare i inköp men det blir billigare med kvalitet i längden.:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka