Regntäcke Horse Power rain fr H**ks??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare afsana
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 824
A

afsana

Hur är regntäcket Horse Power rain från H**ks?
Storleksmässigt kvalitetsmässigt?

Sv: Regntäcke Horse Power rain fr H**ks??

600 D säger mig allt jag behöver veta, - det är lägsta graden kvalitetsmässigt ur rivsäkerhets synpunkt för att täcket ska få kallas ett ute täcke.

3000 mvt andasfunktion och 3000 m för vattentät heten är bra värden.

ang. passformen på Horse power så tycker jag den är skit. Tillochmed på deras försäljningsbild ser man hur det spänner i bogen på hästen, och på ett täcke med halvhals ska det vara tvärtom -halvhalsen bidrar på ett bra täcke till att det ligger BÄTTRE i bogen.

699 kr för ett sånt täcke är ap-dyrt om du frågar mig. Lägg 800 spänn på ett likvärdigt från andra högklassiga märken istället.

Köpte ridbyxorna för 199 och jag tyckte dom satt som en smäck! Snygga och välsittande med bra helskoning.

Köpte även det svarta fleecetäcket som jag tyckte höll väldigt hög kvalitet och låg bra!
Så jag är super nöjd!

Tycker även att kvaliteten på deras schabrak förbättrats avsevärt...
Årets katalog var helt i min smak, då jag föredrar det lite mer stilrena enkla...:love:

Köper aldrig deras utetäcken dock...tycker att passformen är kass, då rekomenderar jag hellre Horsewears AMIGO täcken!

Ingen erf av det, reagerade också på bilden, men anser halvhalsdesignen där är kajko överlag.

Having said that så har jag haft två HorsePowertäcken, båda har haft god passform, förvånande nog! Helt okej i kvaliten (ett inne och ett ute), och utetäcket var teflonbelagt = PLUS i min värld.

Dock så föredrar jag HorseSaver eller Horseware Amigo, som ligger i ungefär samma prisklass. T ex HS Regntäcke med halvhals ligger bara några tior dyrare än HPtäcket, men är mkt bättre både kvalitets och passformsmässigt.

Liknande trådar

Utrustning Är på täckesjakt till min ena häst, ska ha nya regntäcken. Har fått erbjudande om att köpa två stycken. Det ena är ett Rain Buster och...
Svar
6
· Visningar
1 636
Senast: mackan
·
D
Utrustning Jag har tänkt på en sak. Har sett att både Öb och H**ks har billiga sadlar. ÖB Har en sadel som tidigare kostade 1400 kr och sen 999...
Svar
18
· Visningar
2 914
Senast: rainwithdust
·
M
Utrustning Skulle behöva ett till fodrat regntäcke och tänkte man kunde passa på nu när det är rea.. Men är de något bra täckena från H**ks? Mot... 2
Svar
24
· Visningar
2 069
S
Utrustning Vad tycker ni om H**ks regntäcken? Hur är kvalitén? Nöjda ,missnöjda? 2
Svar
27
· Visningar
2 061
Senast: Jenilee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka