Regntäcke i XL

Chili

Trådstartare
Jag skulle gärna köpa ett Rambo XL men tror inte riktigt det passat min studentbudget ;) Vilka täcken använder ni som har storvuxna hästar, kallblod etc? Min grabb hade ett Shires förr men jag tror inte det hade passat idag. Jag får alltid köpa en större storlek och dra fram det långt på halsen för att bogen/halsen ska få plats... Men det kanske är de enda lite större täcken som finns i den prisklassen?

Sv: Regntäcke i XL

Men nu såg jag att de gått över från Rambo till Amigo XL..?! Mycket mer trevligt pris! Hoppas någon har erfarenheter att dela med sig av! Måste beställa i så fall så frågan är om man måste ha en storlek större även där eller om jag kan ta 145 som han ska ha egentligen.

Jag har det! Köpte det i början av sommaren när dom sålde ut dom eftersom dom skulle byta till amigo xl, och det är först idag jag använder det faktiskt! Det sitter som en gud på min kraftiga kille som är en tinker/frieser-korsning. Tror absolut inte du behöver ta en större storlek. Min har 155 i vanliga fall på sina andra hw-täcken, och likaså på denna xl-variant, och det är nästan stort! (vilket jag aldrig upplevt förut ;) )

Hoppas du slår till, du kommer nog inte ångra dig!
Uppdatera gärna tråden om du köper ett amigo, och berätta hur det är!

Låter mycket lovande :) Har länge sneglat på Rambo XL men det har varit för dyrt. Ett Amigo XL kostar ju bara strax över tusenlappen så ska nog köpa ett sådant.

Längtar efter ett täcke som inte sitter såhär, trångt i bogen och magen sticker ut trots en storlek för stort...
foto519_71033368.jpg

Hihi nej så kommer det nog inte bli med det här täcket. Var nyss ute i hagen och knäppte ett par bilder på honom med täcket på så du får se. Han ser ju rent av liten ut i det!

PA060117.jpg

PA060113.jpg

Shires finns ju upptill 165 så om han bara har 145 eg så måste ju det räcka?? Dom stora stl är även extra djupa. :)

jag vet bra täcke som är rymliga i bogen för breda hästar. Bra pris, kvalitet och avtagbar hals. Skicka ett pm om du vill ha adressen!

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 527
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 047
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 873
Senast: Ceta
·
Utrustning När jag köpte min häst hade han väldigt lite hull och muskler. Då fick han ett nytt täcke från horseware, amigo 0g med disc front i...
Svar
12
· Visningar
1 592
Senast: Sixten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka