Regntäcke på Gekås????

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare afsana
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 920
A

afsana

Ska köpa regntäcke , gärna fleecefodrat, på Gekås (ska dit om ett par veckor). Något som är extra bra? Eller något som är helt kass?
Snälla tipsa mig.

Sv: Regntäcke på Gekås????

Det går inte att tipsa då det kommer in nya varor av olika modeller hela tiden. Fråga i gekås tråden.

Köpter du täcken därifrån ta upp dom och mätt! Jag har köpt täcken som är stora som hus !

vi har något som är mörkgrönt/ljusgrönt ,skitsnyggt.Det är väl ca 3-4 år nu.Passformen är väl inget att hurra för,åker ner vid bogen.Det håller dock ute vattnet ganska bra,det kostade ju typ bara 200kr lr nått.

Kolla storleken på dom..
Jag fick ett täcke därifrån som var stort som ett tält..
Det passade inte ens den största hästen som är 180 i mank :eek:
Sen kvalitén på dom e olika..
Har haft täcken som funkat super men vissa har det regnat igenom o blivit fukt:mad:

Jag köpte ett mörkblått (marinblått?) fleecefodrat regntäcke med reflexkanter där för ett tag sen. Köp INTE det säger jag bara. Täcket glider lite "bakåt" liksom och det blir ett jättetryck på manken. Min häst fick tillochmed skavsår. Lite svårt att förklara. Kanske är det bara min häst som det gör så på, jag vet inte. Men jag är inte nöjd med det iallafall och jag har inte använt det många gånger.

Hittade en bild på det också
15832803.jpg

Samma här :crazy: köper inte några utetäcken därifrån mer nu, alltid regnar dom igenom eller blir fuktiga eller är jätte stora. Är trött på det så lägger helldre lite pengar tilll på en bra täcke.
Ok hur är deras andra hästprylar då?
Träns mm?

Var där idag och klämde på lite allt möjligt.
Tränsen tyckte jag inte om riktigt, gillade inte lädret. Men kollade bara på de billigaste också.
Benskydd fanns det mycket och billigt, jag köpte ett par Hampa PRO.
Bootsen kändes skumma på nåt vis, konstiga kanter och njae.
Det som jag alltid köper mängder av är ridstrumpor, det finns mycket och billigt :love::D

Köpte ett billigt regntäcke med att ha i reserv, får väl se om det funkar. Och ett fleecetäcke kom jag hem med också. Ska prova dem på hästen ikväll.

Jag har 2 likadana täcken som du, och jag älskar dom!:love::D Mina ligger still samt har ALDRIG regnat igenom (jag har impegmerat dom innan dom användes första gången). Jag tror att det beror mkt på formen på hästen, din ser smäcker ut medans min är av den kraftigare sorten och på han ligger dom super:)

Jag har 2 likadana täcken som du, och jag älskar dom!:love::D Mina ligger still samt har ALDRIG regnat igenom (jag har impegmerat dom innan dom användes första gången). Jag tror att det beror mkt på formen på hästen, din ser smäcker ut medans min är av den kraftigare sorten och på han ligger dom super:)
Ok vad för inpregneing använder du?

Hur var utbudet på hästgrejer annars nu? Kanske blir en tripp dit ev, Fanns det några tömkörnings selar i läder? Är ute efter en sån nu.

De bästa täckena jag har är köpta där nere. Sitter perfekt, läcker inte ett dugg och snygga dessutom.
Jag har några andra märkestäcken som har kostat nästan det tiodubbla som är helt värdelösa i jämförelse :grin:

Nån jag har fått av min pappa o en jag köpte i en skobutik, de flesta funkar nog bra, spreja rejält bara, miljövän som man är:o;)

kläm gärna lite extra på täckena. kolla vilken slitstyrka de har osv.
jag köpte ett vintertäcke där med 1200D och det har varit jättebra!
alla täckena finns upphängda, där kanman jämföra hur de är i storleken, för oftast så är det samma storlek på alla som är upphängda.

jag var där i förrgår och fick med mig ett grått regntäcke hem, fodrat (vet dock inte om det är fleece, men typ fleece iaf :crazy: ) jättefint är det. Med jättemjukt och mysigt material. stl 125 men satt liite litet på min maxade d-ponny. kostade 399 kr. Får väl se om det är bra sen när det börjar användas.

Annars köpte jag ett blått täcke där förra året (regntäcke) som han fick skav på bogen av, + att det gick sönder efter ett tag. Jag såg att det finns i år igen. så här ser det ut

14224016.jpg

jag tycker utbudet var bra faktiskt. Kollade inte så mycket efter det du söker iofs men när jag var där så fanns det en hel del fina grejor :)

jag köpte ett grått regntäcke (inte fordrat) där i våras.. kostade 199 kr. det är väl rätt ok när det regnar lite.. det håller inte jätte bra om man jämför med andra täcken som kan hålla typ 20 timmar i jätte regn (har 2 såna bra) men detta håller iaf över natten.

Det är olika vissa saker är bättre än andra, man märker det.
Tränsen får man känna sig fram på:laugh:

Liknande trådar

Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
144
Senast: NilHe
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
556
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 284
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
621

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka