Regntäcke/vintertäcke

Guldaskig

Trådstartare
Är det någon som kan tipsa om ett fleecefodrat regntäcke eller ett vintertäcke med endast 100 g fyllning?

Sv: Regntäcke/vintertäcke

Mark Todd eller Bucas? Ksk inte direkt fleecefodrat men något slags tunnt foder är det ju där i.

Thermo Master har två modeller med 100 g, en med "vanlig" halsskärning och ett med halvhals. Båda har 600D i yttertyget.

Fleecefoder undviker jag personligen, fleece ligger sällan stilla på hästarna, och det krävs att hästen borstas ordentligt ren innan man lägger på täcket om den rullat sig i spån under natten. Kan bli svårt att kräva om man står inackorderad? Jag hade inte gjort det... ;)

Bucas har mycket bra täcken med fleecefoder, den nyare modellen är även bra passform på.
Hansbo har också bra med fleecefoder men även 100g. Mycket prisvärda!.

Jag har ett fleecefodrat från Jacson och ett 100grams från Capriole, båda köpta på MyOne. Är mycket nöjd med båda, bra passform och håller tätt även efter 12 timmar i ÖSregn :)

Shires (three crown på färjestad) är jättebra :) Nu sist när det var snöstorm så var min pålle den enda vars täcke inte hade läckt igenom.

Bucas Smartex Rain har fleecefoder. Dyrt täcke men mycke bra kvalité och passform.

100g finns bla Shires som jag tycker är prisvärda och hållbara täcken. Finns med vanlig hals, halvhals eller helhals och går att fynda på div engelska sidor (inte för att de är jättedyra i sverige heller)

Horseware har också trevliga täcken med 100 g fyllning. Blank insida och bra passform :laugh:

Liknande trådar

Utrustning Vad är det för skillnad mellan övergångstäcke och vintertäcke?
Svar
9
· Visningar
370
Senast: MiniLi
·
Utrustning Nån som vet hurdana hästar hööks regntäcke tornado pony fairfield passar på?
Svar
0
· Visningar
232
Senast: aglaonema
·
Utrustning Hej! Söker efter tips på vilka vintertäcken som kan passa en häst med storlek 145 med bred bringa. Har kikat på Rambo täcken bor i...
Svar
4
· Visningar
392
Senast: Freazer
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
417
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka