Regntäcke

Bukefalos 30 år!

Kivina

Trådstartare
Jag har funderingar på att köpa ett regntäcke åt Doris av den enkla anledningen att nu kommer hösten och regnet vräker ner. Vi går en del promenader och är ute en hel del.

Visst, det tar inte så lång tid att torka av henne med handduk, men helt torr blir hon ju inte av det.

Jag var och provade ett par olika storlekar på Hurtta-täcken häromdagen, men kände att det blir lite onödigt dyrt att köpa ett täcke för över 500 kronor som hon kommer att växa ur. Så nu funderar jag på om det finns nåt annat billigare täcke att ha tills hon vuxit färdigt.

Doris är 7 månader idag och kommer nog växa lite till. Jag kommer ju att köpa ett täcke med växtmån, men jag vill ändå inte ha ett täcke som är alldeles för stort heller.

Jag såg att rusta hade hundtäcken, är det något som funkar under en övergångsperiod, eller ska jag leta någon annanstans?

Sv: Regntäcke

Jag har regntäcken till både min DSG och schäfer...helt överlägset , man slipper blöta hundar inne och "hundlukten" ...har köpt Domanitäcken på Granngården, billiga o bra :)
Vad är doris för en ras ?

Hmm, kanske ska åka förbi granngården och kika vad de har där i täckesväg.

Doris är en rottweiler.

Jag tror absolut att Rustas kan fungera medans hon växer och kanske sen med, det var ju dessutom en korthårig hund så jag tror inte fleecefodret gör nåt.

Själv skaffade jag ett Hurrta regntäcke(typ det enda som fanns utan tjockt foder...) åt min lapphund för typ ett år sedan och det är jättebra, istället för 5 blöta handdukar och en fuktig hund har jag ett blött täcke och en handduk och en torr hund :D Inte för att Ziva verkar bry sig speciellt om vad det är för väder - ut ska hon och helst läänge.
Det enda jag ångrar lite är att jag inte väntade till lifeguard serien som har typ polokrage eftersom den jag har nu inte täcker hennes tjocka man - men å andra sidan fick jag rabatt för att butiken skulle ta in nytt snart:p

Martha: Tack för omtanken:)

Kibani: Jag kommer nog att köpa ett Hurtta till nästa år, men nu blev det ett annat som var lite billigare. Jag orkade inte åka på rusta heller;) Ska bli så skönt att slippa stå och torka hunden varje gång:D Det här är bara fodrat med nät, jag vill bara hålla henne torr än så länge :)

Liknande trådar

• Hund i bil på vintern
  • En hund till?
  • Hund och bebis
  • Flyga med hund, vikt?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat