Regntäcke!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Luxurios
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 605
Sv: Regntäcke!

Jeg har et regntäcke uten merke som er kjøpt på en postordre butikk i Norge (Skoies.no)
Det har bogveck, halebeskytter, regulerbare snabbspenner og kryssgjorder + fleecefoder. Svart og grått, snyggt täcke.
02_11_05014.jpg

I tilegg har jeg nå festet en Alpha Horse hals på dette täcket ;) Den er helt grå med svarte kanter og har også fleecefoder.

Utover dette har jeg to stk fra Borjes, et RS (grått) og et Orkan (grønnt) men begge disse må impregneres (håper det funker)

kajsa_kavat skrev:
Gillar Shires regntäcken med halvhals. Hade Bucas förut men gjordarna lossnade på dem.:mad: Och det var inte bara på ett täcke utan säkert tio. Men själva tyget på Bucas höll super mot bitskador tex. Men vad hjälper det när gjordarna trillar av. :crazy: En kompis till mig hade samma problem.

Jag använder också shires täckena med halvhals. Helt klart mitt nya favvoregntäcke.

Jag har två, ett Horse Guard och ett Amigo. Använder mest HG. De har helt olika passform, båda är 125 men Amigot är liiiiiiitet i halsen. Pållen har blivit bredare över bogarna sen täcket införskaffades och därför får Amigot fungera som reserv nu.

Horse Guard:
922732.jpg

Köpte ett Svea Sverige-täcke med halvhals på rea, det sitter som en smäck! Underbar passform, bogveck där det gör nytt och tål regn. Favoriten just nu!

Jag sålde alla min gamla regntäcken och köpte ny HW Rhino, mina bästa köp :D Har provat allt på hästen och inget passar, utom Rhino...

Har nog kvar ett shires som jag har sytt upp, som hon har när det är som mest lerigt, och så har jag kvar ett halvtjockt täcke från typ three horses eller vad det heter...

Bucas Irish turnout light det bästa!

Sen har jag ett billigt från börjes som jag fick med när jag köpte hästen, används mest sådana dagar man vill ha täcken på hästen men inte när det regnar.

Har ett fodrat från Shires som sitter jättebra på hästen, dock är det lite varmt nu så han nu går han med ett ofodrat från Svenska täcken.

vad har du för färg på ditt Amigo Turnout Light?

Jag har ett Kimberly regntäcke. Jätte nöjd med det, har hållt i 1½ år nu och hon är alltid torr under :bow:

KL
jag har ett Källqvists Horse saver regntäcke med halvhals. Har det i 2 exemplar för de är så bra! sitter bra, håller bra, andas bra, stänger ut väta bra. Och priset är bra! vad mer kan man önska sig! :D

jag kör mest på Bucas är helnöjd med dem täckena håller bra passar iaf mina hästar och så inge jordar som ramlar av här inte :) Sen har jag även några Svea täcken som inte används så jätte mkt längre men dem är bra å så köpte jag ett billigt regntäcke på Horze med fleece foder som faktiskt verkar vara riktigt bra :)

Min favorit är Horsesawer :love: som jag använder på min ponny, har oxå använt svea men det har två av hästarna bitit hål på så nu går hon med två andra och har fått ha sitt täcke helt :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 532
Senast: ako
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
989
Senast: TantAgda
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 942
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur