Regntäcken

Sv: Regntäcken

Men var beställde du HW katalogen ? Fanns den på Strömbergs eller HW hemsida?[/QUOTE]

Ja, det är himla trevligt att Amigo inte är så dyrt. :)
Då kan man köpa något utan att ruineras.
Men Rambos grejer försöker jag hålla mig ifrån, DET är farligt.

Ja, om inte annat så får jag ju mitt jersey cooler i mars. :love:

Everest och Event är väl inte samma?

Katalogen finns att beställa på HW's hemsida, man får hem den supersnabbt! :)

Shires täcken älskar jag och de har vettiga regntäcken till vettiga pengar. Bucas regntäcken är helt underbara!

Jo, dessvärre vet jag ingen butik här i mina trakter som säljer Shires täckena i butik. Dock så finns de ju att beställa på t.ex. ridsportshopen, beställde mitt vintertäcke därifrån och det är super!
Dessvärre har dom ofta så långa lev. tider. Behöver mitt täcke så fort som möjligt!

Ja det är bra, bra att det finns olika alternativ att välja bland :).
Lite "budget, medel & lyx" typ :D

Nej Event och Everest är ju inte samma. Event är ju det som du har, det är väll Hansbo/Willab som har dom? Everest är ett täcke i lite budgetvariant men som ändå var överförväntan bra, som Börjes hade för ett par år sedan. Men nu har dom Himalya i stället..

Åh.. *rusar till HW hemsida*

Jag har ett fleecefodrat från Börjes, det lilla det använts har det verkat
bra :)
Har även ett med 100 gram fyllning från Shires, mycket värt de få
pengarna det kostade! :bow: Tycker det är jättebra.

Har ett Svea Sverigetäcke med halvhals det är helt suveränt!!! :love:

Men även Horse Power med fleece foder är bra har hållit tätt.

Är det bara jag som tycker att fleecefoder är skit? Först och främst så samlar det skit något så in i bänken och sen så kan det ju ge skav.. men visst man tycker ju att det borde vara mys-pys för pållarna att ha det, men dom har ju pälsen som är mjuk =)

Fleecefoder är ju väldigt bra på det viset att om det är lite kallare men ändå inte svinkallt så ersätter den hästens isolering (läs: pälsen), ett ofodrat täcke kommer endast att trycka ned och platta till pälsen (precis som ett med fleccefoder) och ersätter heller inte pälsens värmade förmåga.

I övrigt så är det kanske inte helt super om hästen fäller dock. :angel:

Jag är väldigt besviken på mina amigo täcken, första två veckorna så blev det liksom pärlor när det regnade och kom blöt snö, men nu blir dom helt dyngsura det går nästan igenom och de torkar väldigt sakta.
De är inte smutsiga eller så ser jätte fina ut, men va faan de ska väll hålla tätt med änn tre fyra månader.
:mad:

Och det mörkblåa är sämre änn de gröna...:confused:

har haft weather beeta innan -supertäcke (hade de i 6 säsonger,sen fick stallkompisen ärvqa det)
har nu svea jättebra hittills men har bara haft det 3 säsonger än..
har ett från event oxå,har varit med i fyra säsonger.....

Vad har du för modell då?
jag har ett vanligt regntäcke med lite halvhals, ett tunnt bomullsfoder. det finns varken med på källquists hemsida eller andra internetaffärer. utan jag köpte mitt på granngården. ett TOPPEN täcke till ett bra pris!!! :)

jag ringde återförsäljaren och påtalade att jag tyckte de blivit sämre på bara på några månader, men hon sa att alla andra hade varit så nöjda. så jag hade kanske andra krav på ett ute täcke. Hur som helst så köper jag inte ett sånt till.

Jag har ett regntäcke från Thermo Master. Håller verkligen tätt! Men passformen funkar inte på min häst. Den är lågt skuren i bogen.

Liknande trådar

Utrustning När jag köpte min häst hade han väldigt lite hull och muskler. Då fick han ett nytt täcke från horseware, amigo 0g med disc front i...
Svar
12
· Visningar
1 580
Senast: Sixten
·
Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som... 2
Svar
20
· Visningar
2 426
Senast: blayenka
·
Utrustning Letar 0g-50g regntäcke till ett kraftigt halvblod med hög manke, något låg halsansättning och mycket bog. Hon funkar inte i Amigo Hero...
Svar
6
· Visningar
1 283
Senast: Jeps
·
Utrustning Förutom lite skav på den tjocka sommarmagen tycker jag att Rambo Protector har suttit bra på min häst (hade dock önskat att flughuvans...
Svar
12
· Visningar
1 055
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Valp 2025