Regntäcken under 1000-lappen!

M

music

Hejsan..undrar om ni kan rekommendera ngt bra regntäcke under 1000 kr? Just nu har jag dålig ekonomui :crazy: men måste ha ett regntäcke..
 
börjes brukar ha bra billiga täcken, priser mellan 450-850kr
 
Är det Du som ska ha regntäcket eller hästen?
Om sistnämda, lägg tråden på hästutrustning istället. :)
 
Olympic Light Protector.
Finns på Lillhästen i stav, som även har postorder.
Med bogveck och hals betalade jag runt 850:- och det är superbra! Har aldrig blött igenom, och hållbart!
 
Protector??? VARNING!! Både jag och min kompis köpte ett sånt regntäcke. På min isis satt det JÄTTEDÅLIGT, hon hade skav som satt i tre månader efter jagg slutat använda det, :( och hon hade dessutom haft bogskydd. :o Och samma för min kompis, som har en liten travare (D-ponny, han är "missbildad", skulle blivit 160 blev 142...) som ju är byggd på ett helt annat sett, fick likadana superskav!!! Visst är det regntätt, men ... :mad:
 
Måste dock säga att ett täcke oftast inte generellt sätt ger bogskav, utan det beror också på hästens byggnad. För min häst fungerar Olympic Light Protector jättebra, och det är ett av våra bästa täcken.

TM Superfit Rain skavde en aning första året, men inte andra. Varför? En helt annan häst som musklat och byggt om sig en hel del. För övrigt ett bra täcke, men tungt att hålla på med och numer med pris över tusenlappen har jag för mig.
 
jag köpte tm superfit rain och var inte alls nöjd med det. täcket blev rispogt och slitet direkt.. trist.
däremot köpte jag ett täcke på börjes.. jättebilligt, tror det kostade 300, och är super!
 
Granngården har Event regntäcke för 649:-
Billigt och bra tycker jag! :)
 
Macpro regn från Börjes sitter super på min häst o har aldrig regnat igenom! Kostar ca 900 tror jag.
 
Jag har precis beställ ett från hööks, det kostade
nu 299kr, hade kostat 600... :)
 
Patsy har ett Typhoon tror jag det heter från Shires. Kostade 500 på Eko ;- och det verkar fungera riktigt bra. Då har du råd med två, ett att byta med ;) Det har bogveck, andas och finns i lite roligare färger.

Annars så skulle jag satsa på Mark Todd eller Horseware men det blir ju mer än en tusenlapp dock.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 640
Senast: SiZo
·
Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
187
Senast: Badger
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 005
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
604

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp