Rejäl handväska som rymmer dator?

Septicemia

Trådstartare
Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote, messenger bag eller ryggsäck. Tre av fem dagar behöver jag inte bära med mig datorn men det vore skönt att slippa byta väska (eller bära på en extra) så fort datorn ska med. Sitter någon här på ett riktigt supertips? Kanske rent av har den optimala lösningen själv?

Ej förhandlingsbara krav:
  • Svart
  • Silverspännen
  • Datorfack för större laptop, minst 15.6"
  • Crossbody strap
  • Handtag
  • Någon form av lock/dragkedja är ett måste, behöver inte vara vattentätt men ska gå att stänga
  • Tillräckligt med djup för att ledigt rymma stora over-ear-lurar, diverse laddare och vattenflaska inkl. dator
  • Inga tydliga märkesloggor i mönster osv (svårdefinierat men gillar inte när grejer skriker t.ex. Gucci eller Adidas)
Gärna litet fack med dragkedja som öppnas från utsidan för t.ex nycklar/passerkort. Materialet ska vara hållbart, undviker "vegan leather"/plastläder, annars fungerar det mesta. Får jag tag i en väska jag gillar så kommer den få hänga med tills den faller sönder och inte kan lagas mera.

Prismässigt kan det landa lite varstans mellan 0-5K bara det är rätt. Om möjligt vill jag shoppa second hand/vintage och då är det onekligen lättast att veta vilket märke och modell jag ska söka efter. De lokala second hand-butikerna dammsugs med jämna mellanrum men efter 7-8 år har jag fortfarande inte hittat något av intresse och är nog hänvisad till alternativ online.

Stilmässigt gillar jag lite lite råare väskor, gärna med kraftiga dragkedjor, rejäla spännen och d-ringar men är öppen för andra förslag! Hade gärna köpt båda de här exemplen men ingen av dem rymmer min dator...

pwgap2012f_noir_2.jpg


4202007441815_N401_2.jpg
 
Ameli Zurich har några modeller för stora laptops. Jag har en Bellevue (den är dock bara för 14"), och kvalitetsmässigt är den i stil med de dyrare av mina Adax-väskor (eller något bättre, nu när jag tänker på hur mycket jag använder den).

Äh, missade att du måste ha vitmetallspännen, då är varken Ameli eller Adax något bra val.
 
Ameli Zurich har några modeller för stora laptops. Jag har en Bellevue (den är dock bara för 14"), och kvalitetsmässigt är den i stil med de dyrare av mina Adax-väskor (eller något bättre, nu när jag tänker på hur mycket jag använder den).

Äh, missade att du måste ha vitmetallspännen, då är varken Ameli eller Adax något bra val.

Hann få upp hoppet där innan den sista meningen 😋 Gillar Adax men numera verkar det svårt att hitta modeller som inte har mässings- eller guldspännen.
 
Mulberry hade (har?) en modell av Bayswater med laptopfack. Fanns i svart lack/svart läder med silveraccenter, tyvärr inte något ytterfack men vill minnas att min kompis var mycket nöjd med dess innerfack som var lätt att komma åt under flärpen.

Annars har Alexander McQueen haft många snygga modeller genom åren varav flera skulle stämma in på dina krav.
 
@Nahar Tack för toppen-tips! Jag ska hålla ögonen öppna efter Bayswater med laptop-fack, gillar den modellen men just nu verkar de inte göras med varken laptop-fack eller crossbody-strap för de större varianterna...

Är generellt svag för Alexander McQueens väskor men hade ingen aning om att det kunde finnas laptop-vänliga modeller, ska absolut lägga till bevakningar på auktionssajterna nu 😄
 
Skulle något hos saddler.se kunna fungera? De är vettiga i pris och ser funktionella ut. Är själv sugen på att beställa därifrån. Jag har dock en mindre laptop än du, så urvalet är nog större då.
 
Skulle något hos saddler.se kunna fungera? De är vettiga i pris och ser funktionella ut. Är själv sugen på att beställa därifrån. Jag har dock en mindre laptop än du, så urvalet är nog större då.

Jag har tyvärr inte hittat något därifrån som uppfyller alla kraven, det faller oftast på att min arbetsdator är för stor för deras handväskor.
 
Kollat in Bukvy? Gillar de väskorna skarpt :) (de har även en second hand grupp på FB där man kan köpa och sälja sina Bukvys).
 
@Nahar Tack för toppen-tips! Jag ska hålla ögonen öppna efter Bayswater med laptop-fack, gillar den modellen men just nu verkar de inte göras med varken laptop-fack eller crossbody-strap för de större varianterna...

Är generellt svag för Alexander McQueens väskor men hade ingen aning om att det kunde finnas laptop-vänliga modeller, ska absolut lägga till bevakningar på auktionssajterna nu 😄
Du kan inte köpa separat strap till en bayswater (om du hittar en modell du gillar men som inte har)? Har för mig att den hade hål/spännen på kanterna.
 
Du kan inte köpa separat strap till en bayswater (om du hittar en modell du gillar men som inte har)? Har för mig att den hade hål/spännen på kanterna.

Kanske om det finns? Alla jag har hittat har sett ut så här och det känns inte som att de läderdetaljerna är gjorda att hålla för så mycket tyngd.

G_HH7083_736A100_3
 
Lite otippat sökområde kanske men det finns sjukt snygga exclusiva kameraväskor med axelrem och laptop-fack på marknaden 😉

Jag har redan varit där och nosat en del, det hade varit toppen eftersom jag har kamerautrustning som används frekvent men hittar inga _handväskor_ på den marknaden?
 
Jag har redan varit där och nosat en del, det hade varit toppen eftersom jag har kamerautrustning som används frekvent men hittar inga _handväskor_ på den marknaden?
Ona, Billingham, Manfrotto, National Geographic (vilket oxå är Manfrotto) osv men problemet är ju tyvärr oftast storleken på laptopen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp