Rekommenderad belysning vid träning?

Johanna Larsen

Trådstartare
Hej!

Vi ska fixa belysning till en ny paddock som är ungefär 30x20 meter och behöver tips vilken belysning man ska satsa på? Jag har letat runt på nätet och hittade till en sida som hade 300w strålkastare som var utrustade med led, och nu undrar jag ifall detta är tillräckligt eller för starkt?
https://svealight.se/led-stralkastare/

Jag pratade med en kollega till mig som tycker att 100W räcker och att man inte behöver mer än 50 lux. Jag pratade med ridsportsförbundet som tyckte 150 lux var optimalt för träning.. vem ska man tro? Jag hade uppskattat lite klarhet i denna fråga.

Tack på förhand!!
 

Liknande trådar

Anläggning Jag behöver bättre belysning till paddocken, då den kommer användas mer flitigt den här vintern än tidigare. Just nu är jag ute efter en...
Svar
6
· Visningar
4 606
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Allting känns så meningslöst. Jag försöker planera, ha mål som jag kan jobba mot. Men allting bara faller pladask hur jag än gör och...
2
Svar
21
· Visningar
2 960
Senast: Martenix
·
Hästmänniskan ...flytta till ett annat stall! Måste få beklaga mig lite och höra hur det ser ut i resten av landet. I somras flyttade jag till en...
Svar
14
· Visningar
3 178
Senast: Totola
·
S
Träning Efter att jag lämnade tillbaka min foderhäst som jag har haft i nästan två år, har jag bestämt mig för att börja om i och ta nya tag...
2
Svar
24
· Visningar
2 543

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp