Rekordmånga hemlösa hundar

Bland hundfolk generellt är han nog inte så poppis, men visst har han ett följe fortfarande. Hans bok har 4,2 av 5 i betyg på Storytel, 675 röster. Det finns en svensk tränare med en hyfsat populär podd som tar sina (jättemånga) hundar på ”flockpromenad” (CM-grej, inte i sig en dålig grej såklart) och pratar mycket om att man behöver ”klacka till” (CM-sparka) och tillrättavisa sina hundar och ”vara en trygg, dominant flockledare” och allt det där jävla dravlet som CM sysslar med.
En granne till mig är ett stort fan utav henne och går ständigt med retriverkoppel under hakan på hundarna och fotar dom om dom försöker gå förbi henne. Jag tycker dom ser ut som en flock zombies när jag möter dom.
Alldeles håglösa.
 
En granne till mig är ett stort fan utav henne och går ständigt med retriverkoppel under hakan på hundarna och fotar dom om dom försöker gå förbi henne. Jag tycker dom ser ut som en flock zombies när jag möter dom.
Alldeles håglösa.
Ibland hade jag nog önskat att mina fem var liiite mer håglösa när jag går med dem 😜 Vi snackar om fem popcorn 🍿
När jag försöker få tips om träning på hundmöten t ex, är det alltid ”träna en och en tills det sitter”. Det går fint att gå med både en och två, men sen kör det ihop sig 🫣
 
Ibland hade jag nog önskat att mina fem var liiite mer håglösa när jag går med dem 😜 Vi snackar om fem popcorn 🍿
När jag försöker få tips om träning på hundmöten t ex, är det alltid ”träna en och en tills det sitter”. Det går fint att gå med både en och två, men sen kör det ihop sig 🫣
Och jag tycker definitivt att det räcker med två :D funderade i ett ögonblick på hur det skulle se ut med en tredje i framtiden, långt fram alltså. Konstaterade att det blir katastrof 🤣 särskilt med min stackars förvirrade adhd-hjärna
 
Och jag tycker definitivt att det räcker med två :D funderade i ett ögonblick på hur det skulle se ut med en tredje i framtiden, långt fram alltså. Konstaterade att det blir katastrof 🤣 särskilt med min stackars förvirrade adhd-hjärna
De tre äldsta går fint, det är småttingarna som ställer till det 🤷‍♀️ Det är väl som med barn, minstingen gör lite som den vill 🫣
 
De tre äldsta går fint, det är småttingarna som ställer till det 🤷‍♀️ Det är väl som med barn, minstingen gör lite som den vill 🫣
Den äldre är 2 så han kan när han vill. Den lilla är 5månader och härjar mer än gärna med brorsan. Syskonkärlek de lux 😅 men dom kan gå fint åxå. Det värsta är egentligen i början när man är på väg. Då får jag nästan krupp på dom.
 
De tre äldsta går fint, det är småttingarna som ställer till det 🤷‍♀️ Det är väl som med barn, minstingen gör lite som den vill 🫣
Här är det Ebrah, 8 1/2 år gammal som då och då blir busig, flyger rakt upp i luften, morrar åt sig själv och boxar mig i magen med framtassarna för att få igång lek :rofl: Framförallt gör hon det om vi tar enligt henne för korta promenader. Lily tycker såklart att det är otroligt kul, och vips så är det totalkaos. Samtidigt är de så söta att jag inte kan annat än skratta åt dem... :p
 
Här är det Ebrah, 8 1/2 år gammal som då och då blir busig, flyger rakt upp i luften, morrar åt sig själv och boxar mig i magen med framtassarna för att få igång lek :rofl: Framförallt gör hon det om vi tar enligt henne för korta promenader. Lily tycker såklart att det är otroligt kul, och vips så är det totalkaos. Samtidigt är de så söta att jag inte kan annat än skratta åt dem... :p
Tur dom är söta. Dom kommer undan med mycket tack vare det 😂
 

Bifogade filer

  • IMG_4369.jpeg
    IMG_4369.jpeg
    240,7 KB · Visningar: 55
Bekantingens bekanta, åkte till hundstallet nu i höst för att titta på hund av större aktiv ras. Hundstallet erbjöd dom att ta med hunden på stört efter 15 min. Nu insåg hundspekulanterna själva att hunden var totalt olämplig i hushållet och backade ur trots att hundstallet försökte övertala.
 
En granne till mig är ett stort fan utav henne och går ständigt med retriverkoppel under hakan på hundarna och fotar dom om dom försöker gå förbi henne. Jag tycker dom ser ut som en flock zombies när jag möter dom.
Alldeles håglösa.

Vem är hon? Inte din granne alltså utan hon som liknar CM.
 
Gissar att det är Alexandra O som varit på tv.
Hon förespråkar CM-kickar i sidan och lär ut ledarskapsteorier från 80-talet. Ofta Retriverkoppel i strypposition under hakan och runt nosen.
Över lag är det mycket av CMs sätt i hennes ”utbildningar”.
Ja det stämmer även in på grannen ofta är retriverkopplet snurrat runt nosen på hundarna det räcker inte att strypa dom.
Även grannen bedriver någon form av kurser och pensionat i liten skala och lär ut den här formen av hundträning :(
 
Gissar att det är Alexandra O som varit på tv.
Hon förespråkar CM-kickar i sidan och lär ut ledarskapsteorier från 80-talet. Ofta Retriverkoppel i strypposition under hakan och runt nosen.
Över lag är det mycket av CMs sätt i hennes ”utbildningar”.
Yes, AO eller Dogs of Pegasus som hon också kallas. Men nejdå, hon sparkar inte hundar, hon klackar till dem… stor skillnad ju :meh::banghead:
 
Yes, AO eller Dogs of Pegasus som hon också kallas. Men nejdå, hon sparkar inte hundar, hon klackar till dem… stor skillnad ju :meh::banghead:
Precis, både hon och cm envisas och med att ha en stor flock hundar och verkar mäta sin kunskap i hur stora flockar dom kan "leda"

Alexandra har enligt hemsidan en flock på 17 hundar och jag tänker mest vad sjutton har man 17 hundar för om man inte bedriver någon form av seriös verksamhet med slädhundar eller liknande.
 
Precis, både hon och cm envisas och med att ha en stor flock hundar och verkar mäta sin kunskap i hur stora flockar dom kan "leda"

Alexandra har enligt hemsidan en flock på 17 hundar och jag tänker mest vad sjutton har man 17 hundar för om man inte bedriver någon form av seriös verksamhet med slädhundar eller liknande.
Jag undrar samma sak.
 
Jag måste nog sluta följa omplaceringsgrupper, för min mentala hälsas skull ...

Nu finns en vorsteh/shar pei ute. Ser ut att vara stor som ett hus på bilderna och har en sele med remmar vars bredd närmar sig bilbälten, vilket väl säger något om hur stark den är.

Den är "gosig och kärlekstörstande" men "dock högaktiv" och behöver en ägare med "mycket intresse och tålamod"

Annonsören "adopterade" henne från Irland men "det blev för mycket ansvar". Nu finns hon hos en familj "men det funkar inte hos dem".

Och nu letar annonsören förstås efter hennes "föralltid hem". Varför nu någon annan skulle lyckas med det som två andra ägare redan gett upp om. Men framförallt: varför i hela friden ger sig folk på såna här projekt??
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp