Remontnosgrimma

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Vannie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 46
  • Visningar Visningar 3 502
Sv: Remontnosgrimma

Men tycker att du ska prova remont. Dels för att din tränare säger det, och tränaren borde veta det bästa för dej och din häst och för att den är jävligt bra på de flesta hästar när den sitter bra! Sluta vara kritisk och testa iallafall.

Senast ändrad av en moderator:

Låt oss inte glömma att bäst är ändå att inte ha något nosgrimma alls ;)
Men ja, jag ska pröva en remontnosgrimma.

Remont grimman är en jätte bra nosgrimma, men är du säker på att det kommer hjälpa genom att bara bytta nosgrimma? men jag tycker verkligen du ska testa en sådan nosgrimma, rider alla mina på sådan. :)

Remontgrimman är min favorit, men man måste inte dra åt för kung och fodterland som det är så poppis att lära ut på ridskolor. Jag har en vuxen bekant som glatt drar åt det - här ska inte vara några två fingrar mellan då gör den ingen nytta!
Min sitter så löst att jag kan tränsa av utan att öppna nosgrimman, menn just remonten frå min häst att slappna av i käkarna och sluta tugga frenetiskt på bettet.

Väldigt bra tråd med väldigt bra svar!!! *applåder* :bump: nu måste jag bara testa en remontnos grimma!! :o :D

:bow:

Du kan ju alltid prova och se!? Om det inte funkar kan du ju alltid byta tillbaka!!:)

Liknande trådar

Utrustning Alla hästar jag rider, där jag har möjlighet att inverka på vilken utrustning de ska bära, rider jag utan nosgrimma el ev. med en mycket...
Svar
11
· Visningar
1 123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka